Islam-forbud

LEDER: Der findes tre hovedgrupper i tidens indvandrerdebat: De naive, de ideologiske og de realistiske

Ole Birk Olesen,

15/08/2012

LEDER: Der findes tre hovedgrupper i tidens indvandrerdebat: De naive, de ideologiske og de realistiske.

De naive ser ingen eller kun få problemer ved indvandring, og de vil hverken begrænse den eller ændre på de politiske systemer, herunder sociale ydelser og velfærdsrettigheder, som bliver indvandrere til del i Danmark.

De ideologiske mener, at først og fremmest muslimske indvandrere som udgangspunkt er fjender, som blot ikke er blevet mange nok til at tage magten i landet. De vil lukke for grænserne, og de har altid et argument for, hvorfor muslimer, der allerede er kommet til landet, ikke bør have lov til noget som helst, og hvis de alligevel får lov, så er det et knæfald for islam og et forræderi mod kristendommen og hele det danske folk.

De realistiske ser problemer, som er opstået som et resultat af den allerede tilkomne indvandring, og de ser potentielle problemer ved mere indvandring. De foreslår enten/både grænser for yderligere indvandring eller/og reformer af velfærdsssystemerne i Danmark, så de indvandrere, der kommer til Danmark, i højere grad motiveres til at yde en indsats for at blive en bidragende og kulturelt velfungerende del af Danmark. De realistiske støtter derimod ikke alle hånde forbud mod muslimers udøvelse af deres kultur, så længe det foregår i fred og fordragelighed med omgivelserne.

Vi har på 180Grader konsekvent i hele vores nu mere end femårige levetid været at finde på det realistiske hold. Derfor bør det heller ikke komme som en overraskelse for faste læsere, at det ikke bliver på denne plads, at der bakkes op om et forbud mod, at skoler, hvor flertallet af børn er muslimske, giver eleverne en fridag på dagen, hvor de i deres familier afholder Eid-fest.

Eid er for muslimer, hvad jul er for kristne og kulturkristne. En festlig dag hvor familien samles om god mad og gaveuddeling. Hvorfor i al verden skulle muslimer dog ikke have lov til afholde den dag, uden at børnene skal sendes afsted i skole?

Der findes folk, som hævder, at man yder støtte til islam ved at tillade, at skoler lader deres elever holde Eid-fri. Sikke noget sludder. At bakke op om frihed er ikke at støtte alle de aktiviteter eller fællesskaber, som frie mennesker deltager i. Den, der ikke vil forbyde prostitution, støtter ikke nødvendigvis prostitution. Den, der ikke vil forbyde rygning, støtter ikke nødvendigvis rygning. Og den, der ikke vil forbyde Eid-fridag, støtter ikke nødvendigvis islam.

Alternativt må vi fængsle alle muslimer. Lader vi muslimer gå frit omkring, så støtter vi dem jo.

Kilde: