Kundetilfredshed hos SKAT

I dag var oprindelig skæringsdatoen for indberetning af moms for erhvervsdrivende, men pga

Steffen Hansen,

02/03/2015

I dag var oprindelig skæringsdatoen for indberetning af moms for erhvervsdrivende, men pga. driftsforstyrrelser hos SKAT er fristen udskudt til d. 6. marts. Der har været ufatteligt mange frustrationer ude i virksomhederne over, at det ikke har været muligt at indberette, da det udløser dummebøder fra SKAT, hvis ikke momsen bliver indberettet i tide. Følger man bare en lille smule med på forskellige debatfora´er får man hurtigt et indtryk af den håbløshed mange erhvervsdrivende føler i denne situation. 

Med velvalgt timing udsender SKAT så en mail, som jeg har klippet lidt i:

Vi lytter. Vi vil gerne høre dit bud på, hvordan fremtidens SKAT skal være.

Snart vil du modtage en mail fra Danmarks Statistik, som hjælper os med at
undersøge, hvad du som borger forventer af SKAT. I mailen vil der være et link
til et elektronisk spørgeskema, som du trygt kan åbne.

Jeg håber, at du vil tage dig tid til at deltage og give din mening til kende.


Med venlig hilsen
Jonatan Schloss, Direktør for Kundeservice i SKAT 

Det behøver ikke være så svært at finde ud af hvor der ligger rum for forbedring. Går man ind på Trustpilots vurdering af SKAT (baseret dags dato på 719 anmeldelser) får man det indtryk at der er en monumental forskel i SKATs selvopfattelse og den måde de kommunikerer på og det indtryk som den menige borger har. En ny overskrift til SKATs mail burde nærmere hedde:

Vi lytter til os selv. Vi er notorisk indifferente over for dit bud på, hvordan fremtidens SKAT skal være

Kilde: