Tyranni & Slaveri at rejse med Det Offentlige

Idag ændre Rejsekortet(med et grin) taksterne for, at rejse med "din offentlige transport" på Sjælland

Ikke angivet Ikke angivet,

15/01/2017

Idag ændre Rejsekortet(med et grin) taksterne for, at rejse med "din offentlige transport" på Sjælland. Det hedder sig: at anvendelse af Rejsekortet, nu er blevet billigere samt mere gennemskueligt for de rejsende.

Specielt pendlere i nord og øst, samt dem med et periode kort må holde for, det bliver adskellige tusinde dyrere pr år, for disse grupper, de bliver nu staffet ydereligere, blot fordi de begiver sig til jobbet dagligt og foretager denne færd med det offentlige.

Pendlere i vest, får det tilgengæld billigere, godt for dem!

Indtil idag, ved køb af billet, kunne man rejse i alle zoner(9) indenfor 2 timer, dvs Dkk 108,- også ved rejser i f.eks. 13 zoner. Pr idag skal der betales for alle 13 zoner, dvs DKK 234,- (+216%)

Movia der har brygget denne takstændring sammen, kunne selvfølgelig ikke komme frem til et system, hvor prisen er den samme for samme antal KM, uanset hvor man bor på Sjælland. Rejsekortet har selvfølgelig forlangt, at det ikke måtte blive billigere for brugerne.

Rejsekortet er et misfoster, konstrueret af Rejsekortets(selskabet) egne tekniker, fordi det skulle blive billigere! som sædvane når det offentlige skal konstruerer sine egne IT-systemer, bliver det dyrer og ubrugeligt.

Holland har et "Rejsekort" der virker, det kunne let installeres i DK, men I DK kan vi "heldigvis selv".

BaneDanmark påbegyndte for 2 år siden, at bytte alle togsignaler i DK, nu, 2 år efter, er budgetet over skredet med DKK 4 Mdr. På strækningen KBh til Hillerød, efter 2 år, virker signalerne forsat ikke. Uden at ryste på hånden erklærer BaneDanmark, at de mangler DKK 20 Mdr. pt for at klarer udskiftning af alle signalerne.

Typisk for en dansk statslig institution, skide være med brugerne, der er penge nok!

P. 

Kilde: