Kontakt 180Grader.dk

- Annonce -

- Annonce -

46

+6 Skrevet af _slettet_bruger_7537 192 dage siden - Direkte link

Man får den adfærd man belønner. Så hvis man synes at politiet skal være endnu en offentlig myndighed i rækken  hvis primært opgave er at udmønte den skattepolitiske plyndring og laver et incitament-program der sikrer det så kan det jo ikke overraske nogen at politiet retter ind....


Skrevet af Fremskridt 192 dage siden - Direkte link
Indlægget er blevet slettet af Fremskridt

+1 Skrevet af _slettet_bruger_7537 192 dage siden - Direkte link

Efter min mening burde det ophøjes så det hed Ingen straf for offerløse forbrydelser...

- Annonce -

- Annonce -


Skrevet af Peter Hankat 192 dage siden - Direkte link

Dette:

 

Skrevet af Michael Nybye 807 dage siden - Direkte link

Jeg har en bedre løsning :

Man halverer de i forvejen for høje bøder samt risikoen for klip i kørekortet , og så tilbyder

man de bilister som efterfølgende overtræder færdselslovene og står til klip , at betale

dobbelt op for at slippe for klippet i kørekortet!

På den måde vil kompetente mandlige bilister (som lovgivningen og bøderegnen er designet

til at ramme) ikke være jaget vildt i samme omfang når de bevæger sig rundt i trafikken , og

kvinderne vil stadig opleve fuld tilfredsstillelse i kraft af at mænd betaler 90+% af bøderne!


+4 Skrevet af Morten Simonsen 192 dage siden - Direkte link

Ganske interessant er det også at den fynske politiforening i efteråret afbrød samarbejdet med ledelsen - hvilket såvidt jeg ved er første gang i landets historie.

 

Afstanden mellem 'manden på gulvet' og ledelsen har vist aldrig været større, hvilket denne sag bestemt også vidner om.


+12 Skrevet af Ulrik B. Petersen 192 dage siden - Direkte link

Det, man skal lægge mærke til her, er at regeringen blot viderefører den politiske vanskabning at opkræve færdselsbøder af hensyn til provenuet for statskassen. Uskikken blev indført under den socialdemokratiske finansminister, Bjarne Corydon, med den helt igennem utroværdige begrundelse at det skete af hensyn til færdselssikkerheden. Og nu videreføres den af Venstres finansminister Kristian Jensen. 

Det pudsige er at ikke én journalist eller politiker, mig bekendt, har problematiseret det forunderlige i at det åbenbart sorterer under finansministeren at beskæftige sig med færdselskultur, og ikke justitsministeren eller trafikministeren.


+5 Skrevet af Peter Hankat 192 dage siden - Direkte link

Landevejsrøvere er da langt fra nogen ny forteelse, heller ikke dens formaliserede udgaver told og accise

Bander og parkeringsselskaber opererer med "dumme"bøder.

Staten gør det ved generelle og lokale hastighedsgrænser 20-40 km/h under det naturlige. På Fyn er 60 den almindelige hastighedsgrænse på landeveje hvor der ligger huse, så det er bare at sætte trefoden op, så klinger mønten i kassen.


+2 Skrevet af Gitte Nielsen 192 dage siden - Direkte link

http://newsbreak.dk/pas-paa-fartboeder-hagler-ned-over-denne-motorvej/?utm_source=ni.dk&utm_medium=Placering%201&utm_campaign=Ni%20Feedbox

 

 I løbet af 2016 har der været vejarbejde på motorvejen øst for Odense. Der er en generel tendens til, at relativt mange kører for stærkt ved vejarbejde, og derfor har politiet også ofte fotovogne ude de steder. De har holdt det samme sted så længe at der har været foreslag om at de lige så godt kunne afmontere hjulene på bilen og gøre stedet stationær.

 

Juridisk konsulent Dennis Lange, fra FDM, stiller dog spørgsmålstegn ved, om de mange fartbøder fra fotovognene har haft den rette virkning. For mens antallet af bøder er fordoblet, så er antallet af trafikdræbte også steget


+3 Skrevet af Niklas RJ 192 dage siden - Direkte link

Som FDMs juridiske konsulent oplyser, så er antal trafikdræbte steget trods større antal bøder og ATK-vogne.


Tallene for hele 2016 er vist ikke tilgængelige endnu, men med 180 trafikdræbte i januar-oktober 2016 mod 178 trafikdræbte i hele 2015 og 182 i hele 2014, så understøttes hans pointe.


I 2012, hvor antal ATK/bøder var færre, var der 167 trafikdræbte, og samme år oplyste Morten Bødskov, som begrundelse for at forøge antallet af politiets fotovogne (som en del af en trafiksikkerhedspakke) med 75 til cirka 100 (en 4-dobling):

Regeringen ønsker at nedbringe antallet af dræbte og alvorligt tilskadekomne i trafikken, som skyldes for høj fart. 

Indtil videre har det så ikke virket specielt effektivt.


 


Skrevet af hans01 191 dage siden - Direkte link

Uha, det betyder nok der skal endnu mere ATK vogne på gaden..


Skrevet af Thomas Staal 191 dage siden - Direkte link
I øvrigt fatter jeg ikke, hvorfor netop ATK-vogne kræver så megen bemanding? (ATK: AUTOMATISK trafikkontrol. ;-)). Man kan finde ud af at lave mobile trafikfyr; hvorfor kan man så ikke finde ud af at lave mobile stærekasser?

Skrevet af Peter Hankat 191 dage siden - Direkte link

Vi skal slet ikke have disse landevejsrøvere, hverken automatiske eller bemandede. førend hastighedsgrænserne bliver sat OP langt de fleste steder og ATK kun benyttet på steder hvor der er behov for at hastigheden holdes nede, og kun i det tidsrum af døgnet hvor det har betydning.

Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!

Flere artikler fra Politik

6
11
9
4
14
19
9
9
4
13
6
5
16
12
8
17
12
17
12
15

- Annonce -






Afstemning
Bør danske virksomheder have lov at ansætte hvem de vil?

- Annonce -