Danmark er fortabt, vi er ude af stand til at drive et samfund

Grøn energi og er rent miljø, det er hvad Danmark ønsker, men hvad vil vi ofre?  Lisbeth Bech Poulsen (SF) har tidligere i år udtalt: "velhavende ...

Ikke angivet Ikke angivet,

27/09/2015

Grøn energi og er rent miljø, det er hvad Danmark ønsker, men hvad vil vi ofre? 

Lisbeth Bech Poulsen (SF) har tidligere i år udtalt: "velhavende danskere udnytter afgiftsfriheden på elbiler til at skifte deres i forvejen store benzinbiler ud med luksus-elbilen Tesla." Hun mener at det er et problem at de rige tænker på miljøet eller også er misundelsesretrorikken i spil igen. Uanset hvilken bil det er, er det så ikke bedre at de "rige" køber en luksus-elbil i stedet for en luksus-benzinbil? Lisbeth Bech Poulsen mener at det er bedre at familier og rige kører i små elbiler frem for en Tesla.

Lisbeth Bech Poulsen udtaler på samme tidspunkt at: "I første omgang har det været det vigtigste at få gang i elbilsalget herhjemme, hvor vi for eksempel er langt efter Norge, vi skal have et system, der bliver ved med at sætte skub i elbilsalget, men som på sigt også differentierer mellem forskellige elbilers værdi." Mit spørgsmål er hvorfor? Hvorfor skal man ikke kunne købe en Tesla, men godt f.eks. en VW e-up? Det har intet med miljø at gøre, men ren misundelse!

Så kom det frem at Karsten Lauritzen (V) ikke længere kan finde penge til at finansiere afgiftsfriheden, men hvordan hænger det sammen? Hvordan kan man "ikke finansiere" noget som man aldrig har tjent penge på? Det ville svare til at Karsten Lauritzen ikke længere kunne finansiere danskernes tøjkøb og der simpelthen bliver nødt til at komme 180% afgift på tøj, så stopper det jo aldrig før at vi betaler 100% af vores løn i skat?

Danmark vil gerne have et rent miljø, men hvor meget vil vi ofre? INGENTING! Intet vil vi ofre! Det at skabe et rent miljø ender op i at diskutere misundelse og finansiering af en indtægt som den danske stat aldrig har haft...

Det skal til sidst tilføjes, at de danske bilejere årligt betaler 43 mia. til statskassen, 10 mia. bruges til udbygningen af vejnet mm., de resterende 33 mia. ender direkte i statskassen. 

Afgiftsfriheden er årligt en mistet indtægt på 450 mio. kr. dvs. ca. 1% af hvad de danske bilejere betaler eller ca. 0,05% af det årlige budget for den danske stat.

Useriøst, intet mindre.

http://www.fyens.dk/erhverv/SF-Familie-elbiler-skal-vaere-uden-afgifter-ikke-Tesla/artikel/2721534

http://ekstrabladet.dk/biler/venstre-vil-laegge-afgift-paa-elbiler-i-2016/5629321

Kilde: