Farvel og goodbye DSB

Jeg tog forleden min sædvanelige tur med DSB fra Helsingør til Kbh lufthavn, på rejsekortet

Ikke angivet Ikke angivet,

27/01/2017

Jeg tog forleden min sædvanelige tur med DSB fra Helsingør til Kbh lufthavn, på rejsekortet.

På trods af hvad der synes at være evige forsinkelser (det eneste man kan stole på er forsinkelser), samt ændringen og forlængelse af rejsetiden ved toget ikke længere kører til lufthavnen, har jeg alligevel hængt ved.

Normalt koster denne strækning kr 38,75 udenfor myldretid, og kr 49 i myldretiden.

Tilfældigvis ser jeg på check-ud displayet da jeg checker ud og ser prisen på kr 73, udenfor myldretiden vel og mærke.

Til trods for jeg tildt verdensfjernt husker noget om prisjusteringer, overrasker denne næsten dobbelte pris mig, tænkte det måtte være en fejl.

Men nej, det er korrekt.

Den latterlige saga om DSB mindede mig om Rasmus Prehns forsvar af SAS som han i Radio 24/7 (tror jeg det var) argumenterede for at benytte SAS til de vanvittige priser grundet service, på trods af SAS service er ikke eksisterende og de flyver for det meste i gamle fly. Sammenligningen er altid Ryanair som er lige så skod som SAS, men markant billigere, dog er Norwegian markant bedre og stadig meget billigere end SAS, nå men nok om det.

DSB har aldrig kørt dårligere, de har kørt langsommere tilbage i starten af 70erne, men det var hvad man kunne dengang.

Gamle nedslidte toge, manglende rettidighed, køreplaner der konstant forringes og nu KÆMPE KÆMPE prisstigninger gør det for mig, det er slut.

Det er dyrere at tage bilen stadigvæk, men jeg vil ikke mere bidrage til at støtte denne ydmygelse af de rejsende, specielt på kystbanen (der er den eneste jeg kender, det er muligvis lige så slemt på andre strækninger)

Det er så hamrende inkompetent at lade den værste service i moderne tid, kombinere med en takststigning på næsten 100%.

Jeg er en af dem der er tilhænger af fundamentale services som Hospitaler, uddannelser og offentlig transport er tilgængelige for alle og skatteyder betalt, men lad dog nogle kompetente mennesker/firmaer styre disse, i stedet for det hamrende inkompetente offentlige.

Kilde: