Forbrugeraftalelovens §4 stk. 2

Jeg har absolut ingen tålmodighed overfor spam - hverken postkassen, på email, SMS, på web-fora, eller over telefonen

Ikke angivet Ikke angivet,

11/02/2015

Jeg har absolut ingen tålmodighed overfor spam - hverken postkassen, på email, SMS, på web-fora, eller over telefonen.

Nu er jeg så på få dage blevet kimet ned af 3 forskellige forsikrings-selskaber, der alle vil "give mig et godt tilbud".

Nu må det snart stoppe... det er mig komplet ubegribeligt hvorfor en særlig gruppe spammere skal undtages fra de regler, der gælder alle andre steder.

Forbrugeraftalelovens §4 stk. 2 bør afskaffe ... og det kan kun gå for langsomt:

§ 4. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette telefonisk henvendelse til en forbruger eller personlig henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for telefoniske henvendelser om

1) bestilling af bøger,

2) tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter,

3) formidling af forsikringsaftaler og

4) tegning af abonnement om redningstjeneste eller sygetransport.

Kilde: