Københavns kommune vil bryde eksisterende kontrakt for bycykler

Der er kommet nye og smartere modeller på markedet - den gamle model er intet mindre end 'oldnordisk', -  så derfor vil Københavns politikere med B...

Ikke angivet Ikke angivet,

30/08/2010

Der er kommet nye og smartere modeller på markedet - den gamle model er intet mindre end 'oldnordisk', -  så derfor vil Københavns politikere med Bo Asmus Kjeldgaard (SF) i spidsen bryde den eksisterende kontrakt med det reklamebureau og den fond, der driver bycyklerne pt. Det bliver 'spændende' at se, hvad københavnerne må punge ud for
1) at betale kompensation for kontraktbrud
2) udviklingen af en ny bycykel , for det fremgår af artiklen, at det selvfølgelig ikke er nok for Københavns Kommune at køre sig til en færdig model. Der skal udvikles nyt.

Dertil kommer køb af nye cykler (en udgift, der ville være kommet før eller siden alligevel, når vi nu skal ha' dem), samt evt. modifikationer af stativer mv. på gaderne. Kender jeg Københavns Kommune ret skal vi jo ha' et gennemgående design, og så duer det gamle næppe mere.

Når man tænker på, hvilken stand de Københavnske veje er i, at der mange steder ikke er sikre busstopsteder ved skoler, til når børnene skal af (mange steder er det ikke sikkert for børnene at køre før 12-års alderen), og at alt sådan noget bliver fejet af med et 'det har vi desværre ikke råd til', så er det nok til at hive sig i hårene. Men nu kan vi da trøste os med, at hvis et skolebarn bliver kørt ned af en cyklist på en bycykel, så vil den i det mindste være en moderne og garanteret også bæredygtig cykel.



Læs artikel: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/fritid/1047328/koebenhavn-vil-af-med-oldnordisk-bycykel/

Kilde: