Opråb til blå bloks vælgere- brok jer over ideologiske indslag i medierne

S har i en længere periode kørt deres "Det Danmark du kender" kampagne

Ikke angivet Ikke angivet,

28/05/2015

S har i en længere periode kørt deres "Det Danmark du kender" kampagne. Nu vil jeg starte min egen lille kampagne de kommende 3 uger, under kampagnen:

Blå bloks mediebrok.

for ca. 20 år siden var der i en undersøgelse 9 ud af 10 journalister, som var venstreorienteret. I 2012 er tallet faldet til ca. 80%. Hurra for det, det går den rigtige vej, men dog alt for langsomt. For har man rollen som 4 statsmagt, "Demokratiets vagthund", så hjælper det ikke noget at man kun knurrer og viser tænder over for blå blok, mens man over for rød blok leger skødehund.

Vi har brug for en fair valgkamp og med mediernes store rolle, i en moderne valgkamp, er det vigtigt at VI gør andre opmærksom på en uhensigtsmæssig mediedækning, i forhold til mediernes faktiske rolle.

Det første elsempel kom allerede på valgdag nummer 1, hvor et par tilfælde pampere, langt nede i sossernes lommer, beklikkede Løkkes eksempel fra Panorama-virksomheden, hvor en medarbejer sagde op, fordi det bedre kunne betale sig at være på kontanthjælp.

visse medier var hurtigt ude, for at kritisere Løkke, uden dog at lige at spise brød til, eftersom de "eksperter" som man havde spurgt, havde en interesse i rød valgsejr.

Sådan noget skal VI ikke finde os i. Jeg tvivler slet ikke på, at nogle af de venstreorienterede journalister kan se ud over deres ideologiske næsetip og være neutrale. Men der er også dem, som kommer med åbenlyse indslag, som nærmest ligner regeringens propaganda.

Derfor opfordrer jeg alle brugere på 180grader om at linke enhver tekst som kan anses for ikke at være ideologisk neutral, i de kommende uger. Under overskriften Blå bloks mediebrok + mediets egen overskrift, samt gerne en beskrivelse af det ideologiske i artiklen og et link til mediets afdeling for klager.

Ikke at det ændrer det store på den korte bane, at der kommer et par hundrede klager om en medarbejders artikel. Men på den lange bane skal der arbejdes for at medierne udviser en større politisk neutralitet. Der er stadig mange naive danskere, der anser mediedækningen, for at være neutral, Hvis en større fokus på ideologiske indslag i såkaldte neutrale medier, kommer ud til en bredere del af befolkningen, så er det et skridt i den rigtige retning.

Kilde: