Rød blok: Børn skal behandles som intetkøn
Drenge leger med biler og piger leger med dukker. Den automatik vil oppositionen nu til livs for at gøre op med børne-kønsrollerne.
Læs artikelobo
Medejer af 180Grader.dk. Medlem af Folketinget for Liberal Alliance. Født i 1972 og opvokset på en gård ved Agerskov i Sønderjylland, nu bosiddende i København. Uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus, 1999. Politisk journalist på Ekstra Bladet, 1999-2002. Christiansborg-journalist på Berlingske Tidende, 2002-2007. Medstifter og redaktør af 180Grader ...
Se profilDrenge leger med biler og piger leger med dukker. Den automatik vil oppositionen nu til livs for at gøre op med børne-kønsrollerne.
Læs artikelLedere
LEDER: I går aftes landede finansloven for 2020 langt om længe. Og dette ræverøde rædselskabinet af en finanslov var bestemt ikke ventetiden værd. Både Radikale Venstre, Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti og ...
_slettet_bruger_4621 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Feminiseringen af vort samfund går støt og roligt fremad. En mand ville aldrig kunne få sig selv til at foreslå sådan noget socialkonstruktivistisk bavl.
_slettet_bruger_1390 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg får myrekryb af sådan nogle forslag.
ianarki Udgivet 27. maj 2013 13:39
Staten burde blande sig fuldstændig udenom hvordan daginstitiuioner for børn og for så vidt skolegang osv. skulle være. Derved ville vi opnå meget bedre institutioner :)
Det er klart at staten ikke har nogen interrese i at rejse selvstændige og stærke mennesker, da den tjener penge på det modsatte. Derfor er det utroligt at man lader den tage hånd om børn og unge i den grad den gør idag. De institutioner, specielt folkeskolen, er forfærdelige
_slettet_bruger_5909 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det går for vidt når politikerne vil til at diktere hvad for noget legetøj børnene skal lege med i institutionerne. Børnene skal selv bestemme hvad de vil lege med og hvad de vil interessere sig for. Dem der snakker om at beskytte børn mener åbenbart at man ved lov skal styre deres tanker og udvikling. De røde har erklæret krig mod selveste moder natur.
Det er sgu da godt nok bizart at man ved lov vil udviske forskellen mellem han og hun. Det er unaturligt og helt aldeles umenneskeligt.
Frihed Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg har et forslag:
Hvad om vi privatiserer al børnepasning. Så kan forældre vælge de børnepasningsvirksomheder som har den børnepasningsfilosofi som de synes er bedst for deres barn. De kan ligeledes vælge den børnepasningsvirksomhed som tilbyder ekstraservices for extrabetaling, mulighed for at hente barnet senere eller hvad der nu passer ind i deres liv. Andre kan så vælge billigere alternativer hvor der f.eks. ikke er den fleksibilitet og hvor der er "lukkedage" og lignende tiltag for at lave produktet billigere.
Rasmus_J Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg tænker på et andet forslag... aldrig nogensinde på noget tidspunkt, at sende børne i noget som helst offentligt i Danmark.
Udlandet bliver mere og mere attraktivt (og sørme ikke om der ligger invitationer fra stort set hele verden, om at produktive danskere er velkomne hos dem).
T_Larsen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Endelig et fornuftigt forslag.
nwinther Udgivet 27. maj 2013 13:39
Hvis nu vi forestiller os, at man gennemfører dette - kønsneutrale børnehaver.
Hvad mon der sker, hvis det viser sig, at alle pigerne leger pigelege og drengene leger drengelege (i.e. dukker vs. biler). Børnene danner formentlig et mønster hvor kun meget få børn vil skille sig ud (hvilket de ville gøre alligevel - er min påstand).
Hvis dette sker, vil man altså i løbet af et par måneder ikke kunne kende forskel på de eksisterende børnehaver og de kønsneutrale. MEDMINDRE pædagogerne griber aktivt ind og tvinger eller på anden vis motiverer børnene til at lege med køns-forskelligt legetøj for at opnå den ønskede (påståede) ligefordeling.
Kan og vil pædagogerne dét?
Man skal jo også huske på, at børnene trods alt har et liv uden for institutionen. Mon ikke far og mor og samfundet i øvrigt, ret hurtigt vil spolere enhver tanke om "neutralitet". Som en tidligere har sagt, så forudsætter en succesrig tiltrædelse af dette forslag, at hele samfundet omvælter sig i en kønsneutral tilstand. Det sker jo ikke.
Rasmus_J Udgivet 27. maj 2013 13:39
Så nu, ikke ødelægge kongstankerne fra socialisterne... ellers kræver socialisterne vel 24 timers neutralkøns genopdragelses børnehaver til alle børn, så de kan lære ikke, at tænke på sig selv, som en pige eller dreng, men istedet et forvirret menneske, som har brug for den store stat til, at fortælle dem hvad der er rigtigt og forkert i livet.
T_Simonoce Udgivet 27. maj 2013 13:39
Nu fødes der heldigvis lidt flere drenge end piger, så når der skal stemmes om, hvorvidt der skal leges med biler eller dukker, så vinder vi...;-)
Husker en Noël Coward-bemærkning, fremført af Erik Mørk i "Teaterliv": "En kvinde falder for en mand, fordi han er som han nu er. Derpå begynder hun at lave om på ham"
Frihed Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det er langt ude.
Så I DR TV-A dække sagen? I stærkt positive vendinger og med en positivt vinklet rapport fra den svenske børnehave, for børnene kaldes "hæn" i stedet for "han" og hun"...
Alt i "lighedens hellige navn".
Froggy Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg hader socialkonstruktivister.. De er vanttige og har INGEN empiri som bakker deres pseudovidenskab op.. Kun papirmøllen RUC og DPU, hvor den ene empiriforladte omgang tankespind kaster det næste kuld undervisere, i samme BS, af sig.
Din, min og alle andres opførsel er resultatet af millioner af års evolution. Børn har forskellige roller senere i livet og derfor medfødte præferencer for at optimere deres forberedelse.
Børns miljø bestemmer hvordan deres genetik udvikler sig. Generne er potentialistiske. De influeres af oplevelser, som i stor stil er afledt af andres gener.
Empirien er ligeledes på plads, når selv aber har oplagte kønsforskelle som babyer. I alle menneskelige kulturer er drengebørn ens. De er mere "vilde". De skal forbedere sig på en kamp om status og derved hunnerne. Kvinder har langt større omkostninger ved en graviditet og derfor udvælger de nøje deres partnere. Derfor opførselsforskellene. Der er simpelthen gennem millioner af år udviklet en fordel for drenge af kunne kæmpe om status og piger har mere gavn af at pynte sig og passe på dukker. Simpelt faktum.
Derudover så passer observationer som fod i hose med teori. Trivers Parental Investment teori afled af evolutionsteori især.
Socialkonstruktivisterne har ingen match mellem teori og empiri og nu vil de tvinge deres syge anti-natur eksperiment ned over alle. Fri mig for deres tvang, tvang og tvang...! En stemme på SSF er et overgreb på mennesker udført med arms-længde princippet, man hyrer en "hitman" og ser aldrig forbrydelsen selv.
_slettet_bruger_4828 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Undskyld Kasper, men det der er altså en stråmand (altså påstanden i det første indlæg om at socialkonstruktivisterne søger at frigøre menneskets natur)
I det omfand der findes et frigørelsesprojekt i socialkonstruktivismen, så er det primært Nietzscheansk - dvs det går ud på at gøre mennesket fri til at sætte og efterleve sine egne værdier, frem for at være slave af allerede herskende normer. I den lejr har man ikke nogen videre tiltro til forskellige påstande om menneskets "rigtige" natur.
Jeg synes iøvrigt, det er interessant at se, hvor scientistiske og konservative (de to ting er ikke gensidigt logisk forbundne men optræder her åbenbart i forening) mange erklærede liberale bliver, så snart talen falder på familienormer.
Hvori består det liberale i at modsætte sig at børn for lov til at udfolde sig på andre måder, end de herskende kønsstereotyper? Hvori ligger det liberale frisind i dén holdning?
vancouverkasper Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg synes ikke, det er særligt plausibelt, at de sociale ændringer, som er sket i det danske samfund i de sidste 40 år (ændrede kønsroller, større accept af homoseksuelle, mindre respekt for autoriteter, faldende arbejdsmoral, større accept af at være offentligt forsørget, større accept af enlige forældre osv) skulle skyldes ændringer i den danske arvemasse.
Jeg synes heller ikke, at det er særligt plausibelt at forskellene i sociale normer mellem muslimske indvandrere og etniske danskere alene skulle skyldes genetiske forskelle fremfor fx kulturelle eller religiøse forskelle.
ThomasD Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det forslaget går på er at lade børn selv vælge hvilke feminine og maskuline træk de vil udtrykke.
Nej, det forslaget ifølge indslaget går ud på, er at tvinge pædagogerne til at lære drenge feminine træk og piger maskuline.
Froggy Udgivet 27. maj 2013 13:39
Du må ikke undervurderer hvor lidt genetisk ændring der skal til for at få et helt andet resultat. Saudi arabiske mennesker kan f.eks. sagtens have en ændring ift. os, som øger sandsynligheden for en bestemt adfærd. Det kunne f.eks. være jalousi og derved er den afledte effekt at ønske sin kæreste tildækket.
T_Larsen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det forslaget går på er at lade børn selv vælge hvilke feminine og maskuline træk de vil udtrykke. Ikke at lade forudbesteme (fra pædagogernes side) kønsroller bestemme.
Det er desværre en fejltolkning. Det forslaget går ud på er dels at lade stat og kommune overtage opdragelse (norm- og moraldannelse) fra forældrene, dels at regulere adfærd ved at nedbryde kønsmønstre.
Froggy Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg er absolut ikke fortaler for at drenge skal tvinges til biler og piger dukker.. Blot at de har fuldkomment frit valg ift. deres ønsker den givne dag.
og nej gener ændrer sig ikke - men de gener som er "aktive" er forskellige gennem forskellige stadier i livet.
vancouverkasper Udgivet 27. maj 2013 13:39
Socialkonstruktivisme kan nu være meget fornuftig, selvom jeg er helt enig i, at det ofte bliver kørt for langt ud af dem du nævner.
Socialkonstruktivismen kan nemlig give plausible forklaringer på en række forhold, som er vanskelige at forklare alene ud fra generne.
Fx kan det være svært ud fra generne at forklare, hvorfor der er så store forskelle på kønsrollerne i Danmark og for 200 år siden eller hvorfor der er så store forskelle på kønsrollerne i Danmark og i fx Saudiarabien.
Eller for at blive i et eksempel fra tråden, hvordan en lille dreng kan socialiseres til at synes, at det at stå op og tisse er ulækkert.
Der hvor de venstreorienterede socialkonstruktivister ofte går helt galt i byen er, når de parrer socialkonstruktivisme med en politisk (marxistisk) målsætning om at frigøre menneske, så det kan udfolde sin sande natur:
Vulgær socialkonstruktivisme:
- Socialt konstruerede normer påvirker vores handlinger. Dermed undertrykker de vores sande natur. Hvis vi får nedbrudt normerne, så kommer vores sande natur til udtryk og vi bliver frie.
Problemet er bare, at ud fra det socialkonstruktivistiske standpunkt, så findes der ikke nogen sand menneskelig natur, som kan udfolde sig uafhængigt af sociale normer. Det vil sige, at en nedbrydning af et sæt normer uvægerligt afløses af et andet sæt normer.
Det interessante politiske spørgsmål for en socialkonstruktivist er derfor ikke om kønsrollerne har betydning for, hvordan drenge og piger opfører sig. (Det har de). Det interessante spørgsmål er, om vi vil få et bedre samfund, hvis vi får indført nogle andre kønsroller.
Og her synes jeg (men jeg er også borgerlig-liberal), at der ikke er meget, der tyder på, at feminiseringen af børneopdragelsen og ensliggørelsen af børnene skulle give et bedre samfund end en mere traditionel tilgang. Og meget tyder på (som du skriver), at det samtidigt gør vold på de genetiske forskelle, som alt tyder på eksisterer mellem mænd og kvinder.
_slettet_bruger_5235 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg er nu glad for mine forældre var socialkonstruktuvister som du kalder det. Jeg ville hellere lege med min 'My Little Pony' i stedet for biler og fik da også lov til det, modsat min kæreste der kun fik dukker når hun hellere ville have brandbiler.
Det forslaget går på er at lade børn selv vælge hvilke feminine og maskuline træk de vil udtrykke. Ikke at lade forudbesteme (fra pædagogernes side) kønsroller bestemme.
Børns miljø bestemmer hvordan deres genetik udvikler sig. Generne er potentialistiske. De influeres af oplevelser, som i stor stil er afledt af andres gener.
Mener du at generne ændrer sig????
Otto_Kjaergaard Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det kan jo ikke overraske forslaget fra S og SF. Det er ligefør vi savner de gamle betonsocialdemokratiske fagforeningsformænd. Hvad mon LO Thomas Nielsen og den stærke smed Hans Rasmussen havde sagt til det? Jeg gætter på, at de ville sagt noget, som de idag kunne blive ekskluderet for at sige.
_slettet_bruger_6731 Udgivet 27. maj 2013 13:39
skal det også være forbudt at stå op og tisse?
vancouverkasper Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det helt uhyggelige ved deres forskruede tankegang er, at den ikke intellektuelt hænger sammen.
Hvis man antager, at køn (hel eller delvist) er sociale konstruktioner, så er det klart, at man ved at ændre normerne i samfundet kan ændre kønsrollerne. Men hvis man er socialkonstruktivist er det også klart, at mennesker aldrig eksisterer i et neutralt rum uden normer. Mennesket og samfundet kan simpelthen ikke fungere uden sociale normer.
Socialisternes synspunkt er så, at de vil erstatte den moderne version af de traditionelle kønsroller med et andet sæt kønsroller, hvor drenge og piger skal gøres ens. Men det er ligeså undertrykkende at tvinge drenge til at lege med dukker og piger med biler, som omvendt. Så de vil erstatte en form for sociale normer, der styrer drenge og pigers kønsroller, med en anden form for sociale normer. Men deres normer vil være ligeså "undertrykkende", som de eksisterende, når de en gang er indført, og indtil de er gennemtrumfet vil de være kilde til umådeligt mange forvirrede børn og unge, som i institutioner bliver påtvunget de nye normer, mens de uden for institutionerne vil blive præget med de traditionelle normer. Og det vil give anledning til umådelige konflikter i hjemmene og i børnehaverne.
Og hele grundlaget for deres nye normer er to i mine øjne komplet forskruede idealer:
1) Drenge og piger skal være fuldstændigt identiske
2) Drengeting er bedre end pigeting (blåt er godt. Lyserødt dårligt)
_slettet_bruger_5455 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Sjovt at socialisterne starter netop det samfund i verden som i forvejen er allermest feminiseret, men måske er det fordi de indser at opgaven med at nedbryde kønsforskelle trods alt er voldsomt meget mere uoverkommelig i for eks. de muslimske lande. Det er vel især der, at man kunne trænge til noget mere lighed.
_slettet_bruger_2652 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Citat fra SF's ligestillings program:
"'Køn’ på lærer- og pædagoguddannelsen
Pædagoger i landets daginstitutioner og lærere i landets folkeskoler skal have en stærk bevidsthed om hvilke vaner og traditioner, der medvirker til at skabe alt for fastlåste kønsroller hos børnene
Ingen skal kunne gennemføre uddannelsen til lærer eller pædagog uden at have et forløb, der sætter fokus på, hvordan man bryder fastlåste kønsrollemønstre hos børn og unge."
http://www.sf.dk/uploads/media_items/ligestillingsudspil-fra-s-og-sf.original.pdf
_slettet_bruger_6902 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Noget af det første, jeg husker Søren Krarup for, er en udtalelse om, at kvindens plads er i hjemmet, eller var det køkkenet, eller i sengen i missionærstilling.
Mon ikke det er den slags morsomme (velkommen i det 21. årh.-) holdninger, som har affødt den passus i deres program.
Hans datter siges at have overtaget synspunktet og efterlever det.
Eller for den sags skyld ret fastlåste kønsrollemønstre i visse i vort land ikke særligt integrerede indvandrerkredse.
Dem er jeg gerne foruden, både mønstre og kredse.
Så hvis det er det, som de ønsker, SF, at bryde med, kan jeg såmænd godt følge dem.
shadowen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Igen det er jo socialisme i en nøddeskald.
De mener jo at folk ikke kan finde ud af noget, så de på dutter dem den holdning de vil havde andre skal havde.. Vent og se bliver det her inført, så kommer der lovforslag om at det er forbudt at lege med biler, kun dukker er ok..
Så man kan demaskulinere mændene endnu mere (eller de vil forsøge det), og kvinderne vil så hellere havde de farlige muslimske mænd, da trodsalt er lidt mere maskuline..
Det er en underlig verden socialisterne snakker for..
Sebastian Udgivet 27. maj 2013 13:39
Man tror det er løgn.... Med rød blok ved magten i Danmark kommer vi ikke til at stå tilbage for regimer som Nordkorea, Pol Pot, Mao-Kina og lignende rædselsregimer.
_slettet_bruger_1500 Udgivet 27. maj 2013 13:39
I virkeligheden handler det om, at nogle kvinder gerne vil gøre mænd til kvinder. Det er bare ikke helt så velanset at sige højt - endnu.
_slettet_bruger_1500 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Præcis. Når manden overgiver sig, bliver han uinteressant. Jeg er i øvrigt sikker på, at den svenske børnehave der siger 'hen', opfordrer drengene til at lege teselskab, men gad vide om de husker at opfordre pigerne til at lege krig?
T_Larsen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Som Frank Dahlgaard sagde det om den slags kvinder (citeret efter hukommelsen): De vil gerne gøre mænd til kvinder når de er gift med os. Når det så er lykkedes, stikker de af med ham på motorcykel.
stenergut Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det er på tide at mændene sætter foden ned overfor kvindernes pædagogiske projekter.
T_Larsen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Som forældre, er det min fremmeste pligt, før noget som helst andet, at opdrage og beskytte mine børn.
Til den første del, opdragelsen, hverken vil eller skal jeg overlade opdragelse til stat og kommune.
Til den anden del, beskyttelse, har Ivan Dybdal skrevet det rammende i sin kommentar og kaldt forslaget et forslag der indebærer vanrøgt.
Jeg er normalt et demokratisk sindet menneske. Men jeg skal være ærlig og indrømme at tanken om at forsvare mine børn ved brug af vold, kort strejfede et ellers fredeligt sind. Nå, men det er nok bare én af de testoteron-ting, staten sandsynligvis ønsker fjernet ved et lille indgreb.
JanChris Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det kan da ikke være rigtigt. Så langt ude kan ingen være. Det her er et forslag fra en uhyggelig fremtidsroman. 1984 er jo ligefrem hyggelig læsning til sammenligning.
_slettet_bruger_5455 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Helt overordnet kan folk mene hvad fanden de vil om forskellen på piger og drenge, mænd og kvinder. Men ingen skal saftsuseme komme og lovgive om det og trække en fuldstændig uhørt fascistoid tankegang ned over hovedet på os andre. De kan eksperimentere med deres egne børn.
poucla Udgivet 27. maj 2013 13:39
+1
Ane_Kirkensgaard Udgivet 27. maj 2013 13:39
Du har ret Ole Birk, det er forargeligt og uetisk. Og mere end det er det efter min mening også symptomatisk for et bestemt menneskesyn som hersker på venstrefløjen: det totalitære menneskesyn, holdningen om at man "bare" kan redigere lidt på folk og deres socialitet, så bliver samfundet som man (læs: socialisterne) vil ha det.
Børn er jo også en slags mennesker.
De har krav på at blive behandlet med respekt.
Og de har krav på frihed.
I det hele taget kan man jo mene at institutionernes tætte regulering af børns følelser og adfærd er årsag til mange dårligdomme i vores land.
Læs mit forslag til Bertel Haarder om hvordan vi standser fedmeepidemien blandt børn og unge...
mvh
Ane K
koraltop Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det er ligesom legetøjspistol-forbuddet i sverige... det nytter ikke noget... børn kan sagtens finde en pind der ligner en pistol i stedet - og så er vi lige vidt. Ligeledes med den kønsløse pasning... i hjemmet, hos venner og i samfundet generelt vil de blive behandlet som piger og drenge... og det ændrer 4-8 timer i daginstitutionen indtil de er 5 år ikke på - det forvirrer dem højest et par år bagefter, når de finder ud af at de trods alt er forskellige. Spild af krudt og penge.
_slettet_bruger_3702 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Hvorfor må børn ikke selv bestemme hvad de vil lege?
At tvinge piger til at lege med biler er da lige så galt som at tvinge dem til at lege med dukker.
_slettet_bruger_2652 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Børn skal kun lege det som marxistiske pædagoger og socialbehandlere anerkender som værende leg. Og det skal børnene så tvinges til...
XarlosMonk Udgivet 27. maj 2013 13:39
Ja, man kan faktisk ikke tvinge nogen til at lege. Ikke hvis leg skal betyde hvad det altid har.
Holmboe Udgivet 27. maj 2013 13:39
sikke en samling selvretfærdige, politisk korrekte, frelste og med se mig, jeg har sympatiske holdninger attitude, så I andre er syge, hvis I mener noget andet tænkende og derfor elitært fremstående, uvidende om egen stupiditet, svælgende i selvfedme og korrekt kulturradikalisme, blottet for visdom og med magten i hånden fremtvingende umiddelbar sympatisk fremstående men alligevel idiotiske forslag om andres adfærd og derfor sig selv udstillende som værende uempatiske, uintelligente og usandsynligt usympatiske båtnakker.
Lad mig se samtlige socialdemokraters og folkesocialisters drengebørn marchere ned gennem Vimmelskaftet iført lyserøde kjoler med hvide prikker, inden de galper op om dette bare én gang til!!!
Dette har INTET med ligestilling eller tolerance at gøre. Det her er naturstridigt.
mseebach Udgivet 27. maj 2013 13:39
Århundredes kultur. Drenge er velkomne til at gå i kjoler, hvis de synes de vil. Det skal bare ikke gøres til en del af andres kamp for at nedbryde kulturen.
_slettet_bruger_5235 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Ok, så lad mig høre, hvad er det du tror forslaget betyder?
Afskaftopskattennu Udgivet 27. maj 2013 13:39
betyder at drengebørn skal klædes i kjoler
Du mener således at drenge skal stigmatiseres og ikke få lov til at gå i kjoler? Hvem har fastsat den norm at kjoler er forbeholdt piger?
_slettet_bruger_833 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Shh, Crispy. Du ved godt hvad folk herinde mener. Du behøver ikke lege ordkløveri for at få startet en diskussion om ingenting. Du ved udmærket godt, at vi herinde mener, at børn skal opdage deres egen kønsidentitet, og den skal ikke undertrykkes af et par uintelligente pædagoger.
_slettet_bruger_5235 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Så du er en 'jeg har de korrekte holdninger og alle de politisk korrekte holdninger de andre har er forkerte, for jeg er blevet åbenbaret' type der ikke behøver at se en sag fra mere end en vinkel?
Desuden er det idiotisk at påstå at forslaget betyder at drengebørn skal klædes i kjoler. Hvis det er sådan du ser forslaget udført i virkeligheden må jeg virkelig stille spørgsmålstegn ved din dømmekraft...
ThomasD Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det er skrækkeligt. Jeg bliver mere og mere glad for, at jeg ikke har børn, der skal vokse op i det her land.
_slettet_bruger_3909 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg tror ikke helt folk forstår risikoen ved et rød terrorregime. Vi har alle glemt, eller var for unge, Østtyskland og Ole Sohn, Helle Thorning og kommunisterne. De røde har glimrende gjort deres bedste for at skjule at to ud af tre partier på venstrefløjen går ind for en voldelig revolution med inførelse af et kommunistisk/socialistisk diktatur.
På trods af Helle Thornings glatten ud mod midten, så er det IKKE den ægte socialistiske ånd vi ser fra hende.
Ægte socialisme er feministisk marxistisk kollektiv undertrykkelse.
Jeg frygter alvorligt for hvad 8 år med socialister kan føre til i Danmark.
_slettet_bruger_6172 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Min salig mormor (som døde i 1956) sagde altid, at den dag man ikke kunne kende forskel på mænd og kvinder, ville verden gå under!
Du milde verden, det virker mærkeligt, at gøre sig umage for at lave drenge og piger ens, hvad skal det til for?
_slettet_bruger_3623 Udgivet 27. maj 2013 13:39
RÆDSELSREGIME!
Nogen burde før valget lave en alenlang liste med alle de tåbelige udspil SSF er kommet med, som de vil gennemføre efter et valg, komplet med udførlig dokumentation, så alle kan se hvad et ja på stemmesedlen vil betyde. Tror ikke folk forstår SSFs politik i dens forfærdelige helhed.
_slettet_bruger_1144 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Folk er ligeglade med hvad S/SF-politik betyder - De er trætte af at glo på VKO-politikerne.
Ivan_Dybdal Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det kan siges kort. Det er vanrøgt. Indoktrinering af børn a la Nordkorea.
Jeppe.Juhl Udgivet 27. maj 2013 13:39
Det er ikke vanrøgt. Det er det glade vanvid!
Det er som at læse en dårlig kopi af George Orwell ... man tror ikke sine egne øjne!
powerpia Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jeg er helt enig - indoktrinering er det rigtige ord - vanvittigt at fratage dem deres kønsidentitet og variationer - jeg frygter det bliver farveløst og uspændende mellem kønnene, når de vokser op og skal tændes af hinanden.
Fint nok med idealer - men hvad med de individuelle forskelligheder - forskelligheder gør, at meget få kan leve op til idealerne og flertallet derfor kan føle sig utilstrækkelig og ikke god nok når individualiteten presser på - vi har forskellige grader hver i sær af Anima og Animus!
Hvad så med de få transkønnede - må de så ikke leve deres egne tendenser ud?
Mads_M Udgivet 27. maj 2013 13:39
Hehe, ja dem myldrer det med i børnehaverne.
_slettet_bruger_5192 Udgivet 27. maj 2013 13:39
De onde, rige, protestantiske, hvide, mandschauvinister, naturligvis. De selvsamme, der ifølge socialisterne er skyld i al verdens elendighed.
Frihedtilfolket Udgivet 27. maj 2013 13:39
Jo. Hvem gør det?
_slettet_bruger_5235 Udgivet 27. maj 2013 13:39
Er det ikke vanrøgt at få piger der hellere vil lege med biler til at lege far mor og børn?
T_Larsen Udgivet 27. maj 2013 13:39
Præcis. Vanrøgt, er eneste nødvendige ord.
Vi har meget simple regler på 180grader: Hvis ikke du kan debattere ordentligt, bliver du smidt ud. Hold en god tone, respektér andres meninger. Vi vil ikke have trusler, racisme og injurier.
Læs mere og anmeld brugere, som du mener overtræder reglerne her.
180grader.dk bruger cookies til at blandt andet at analysere trafik. Du kan læse mere her
60 Kommentarer
Vis kommentarer