SASs langsomme selvmord .....

Sidder lige i en kaotisk Københavns lufthavn hvor stakkels SAS rejsende står i meget laaaaange køer til transfer desken, ligesom Terminal 3 er fyld...

Ikke angivet Ikke angivet,

28/02/2015

Sidder lige i en kaotisk Københavns lufthavn hvor stakkels SAS rejsende står i meget laaaaange køer til transfer desken, ligesom Terminal 3 er fyldt af frustrerede rejsende.

Årsagen er at kabinepersonalet er til fagligt møde, hvilket igen og igen bliver undskyldt over højtalerne.

SAS bruger en finte til at flytte personale fra det ufleksible og overbetalte SAS til Cimber som man købte til anledningen.

Samme uniform og samme fly med samme mødetider men til forringede betingelser er finten for dette statssponsorerede monster, hvordan man lige forklarer dette på venstrefløjen hvor man mener ethvert firma kan overleve med Danske lønninger skal stå i det uvisse, men det er vigtigere at blive forarget over Ryanair der mener man skal tjene penge på forretningen.

Nå men heldigvis flyver jeg ikke med SAS, kunne ikke drømme om det hvis jeg kan undgå det, så jeg kan kun se på de lange køer i sympati med de frustrerede rejsende mens jeg tænker det nok er sidste gang de benytter SAS selv når firmaet betaler.

Isoleret set er der vel ikke noget at sige til at personalet er forarget over denne finte, fordi det går da meget godt ikke? Bare send flere skattepenge fordi det har i jo altid gjort.

I det større billede er strejker naturligvis et langsomt selvmord, og det langsomme er kun muliggjort af den linde strøm af skattepenge for som forretning er SAS en dødssejler med mindre .......... ok tror ikke på med mindre længere.

Jeg tror ikke længere SAS kan reformeres eller sælges, der er kun en smertelig udvej at lukke og lad andre overtage ruterne.

Ventrefløjens våde drøm om at Danske lønninger og afgifter ikke er et problem, gælder kun hvis staten selv betaler gildet, om det er SAS, DSB eller grønne eventyr er samme sag, og heldigvis for staten er der penge nok at tage af i form af skatter og afgifter.

Nå men jeg må videre til min rettidige boarding men et konkurerende flyselskab.

Kilde: