Kontakt 180Grader.dk
30

Skrevet af dessau 692 dage siden - Direkte link

I virkelighedens verden:

 

Klage over at stempelautomat ikke virker og bøde stadig udstedes

Intet svar

Venten

Intet svar

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel".

Klage over udfald med ny viden (kvindelig passager får klippet sit kort fordi stempelautomat ikke virker)

Intet svar

Rykkerskrivelse

Klage over rykker

Intet svar

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel"

INKASSO

Klage over inkasso og rykker gebyr i verserende sag

DSB: "Vi har vurderet sagen til vores fordel"

 

AAAAAARGH


Skrevet af Aarup 692 dage siden - Direkte link
Svar på et indlæg, der ikke længere eksisterer.

Joh, den med frosne automater har jeg også prøvet FLERE gange. Har reddet den ved at løbe over den modsatte parron for at stemple, engang kom toget mens jeg stod på den anden parron (grr). Har også oplevet at alle 9 automater på stationen var i udu (grr).

Har flere gange oplevet at der blev stemplet forkert tid på biletten, så er det frem med mobilen og tage et billede af billetten holdt op imod et parronur, men hvad gør dem der ikke lige har et kamera ved hånden, eller dem som ikke lige fik kigget på billetten?

 

Mobiltklippekort har tilgengæld hidtil virket ganske upåklageligt, for mig. Fatter bare ikke at man kun kan købe 2-zone kort på den måde. Hvorfor skal man ikke kunne købe flere zoner, med tilsvarende rabat? Det var billigt i sommers, men pga. nuværende pris, er jeg tilbage til papklippekort (eller bil, når konen forbarmer sig, he he)


Skrevet af Kristian Oestergaard 692 dage siden - Direkte link

Køb en bil!


Skrevet af Aarup 692 dage siden - Direkte link

Det har vi også, endda TO af slagsen nu, siden ovenstående blev skrevet ;-)


Skrevet af Michael Andersen 692 dage siden - Direkte link

Siden hvornår har en kontrollør heddet en "revisor"? Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og kalde dem Executive Ticketing Directors?


Skrevet af Grølheim 692 dage siden - Direkte link

Sig mig går folk her ikke ind for brugerbetaling?  :-)  Hvis private virksomheder kan få lov at være "kreative" med inkasso-buroer så kan DSB vel også eller hvad?


Skrevet af merlyn55 692 dage siden - Direkte link

Kun en tåbe frygter ikke DSB.


Skrevet af Snor 692 dage siden - Direkte link

Hvor står det, at man ikke må vente med at købe billet indtil man ser en "revisor"? 


Skrevet af merlyn55 692 dage siden - Direkte link

Til høflig orientering er der på bagsiden af ethvert klippekort angivet:

"Klip kortet ved rejsens begyndelse. Kontroller selv at stemplingen er korrekt."

Og flere andre ting som er lygegyldige i denne sammenhæng.

 

Problemer opstår bl.a. når materiellet ikke virker, som det skal. F.eks. "kan ikke stemple", "forkert tidsangivelse","manglende tryksværte til stemplet" etc.

 

Tåbeligt når DSB (en underlig forkortelse af ordet katastrofe) således pålægger kunderne ansvaret for at deres maskiner ikke virker, eller deres instruktioner ikke tydelige.

 

SMS løsningen er moderne, men ikke særlig sikker. Jeg selv oplevet, at en sms sendt til mig først blev leveret til og modtaget af min tlf 2 måneder senere. Afsenderen sad pudsigt nok ved siden af mig ved modtagelsen. Vi havde adskillige gange talt om den forsvundne sms, da den pludselig ankom.

 

Ikke hverken let eller risikofrit at være kunde hos DSB.

 


Skrevet af Snor 692 dage siden - Direkte link
Nu drejede det sig jo om en såkaldt mobiltelefonbillet, ikke at jeg aner hvad det er, jeg har ikke taget toget i 20 år, men man kan vel ikke stikke sin mobil i en klippeautomat?

Skrevet af merlyn55 692 dage siden - Direkte link

Man køber sin billet via sms systemet, beløbet trækkes på ens taletidskonto og overføres til DSB.

 

Ikke noget særligt sikkert system, iht min ovenfor beskrevne erfaring. Jeg har iøvrigt oplevet forsinkelser på sms i andre sammenhænge, dog ikke så langvarige.


Skrevet af hmadsen 692 dage siden - Direkte link

Ja for slet ikke at tale om at systemet ihvertfald i starten var ramt af massivt snyderi fordi folk bare videresendte sms'er til hinanden så alle kunne køre på samme billet.

 

Står der ikke i sms'en hvornår den er afsendt...Altså direkte i teksten. På den måde er det da nemt at se om den lige var købt.

 

Henrik Madsen


Skrevet af Bjørn Thrane 692 dage siden - Direkte link

Hvad gør man så, hvis DSB-systemet har været overbelastet og ikke har kunnet sende sms'en umiddelbasrt efter at kunden har bestilt den?

Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!

Flere artikler fra Rejser

13
42
14
10
17
6
7
3
13
4
6
16
8
3
27
40
18
5
43
5