Glem ikke lokal SEO

Mette Johnsen,

15/08/2018

Det er vigtig, at du i kampen om de store søgeord i søgemaskinerne som Google, Bing og Yahoo, ikke glemmer den lokale SEO. 

Hvis du vil gøre din side mere synlig i ét område, benyttes lokal SEO. Det handler om at rangere godt på søgetermer, der indeholder en lokalitet. 

Her kan forskellige taktikker tages i brug. Blandt andet Google Maps, hvor der skal fremgå så meget information om din virksomhed som muligt, eller på din virksomheds Google+ profil.

I øvrigt er det ved lokal SEO vigtigt at din virksomhed nævnes med navn og adresse på forskellige sider, eksempelvis på Krak og De Gule Sider eller hos CVR.

Når du arbejder med lokal SEO er det værd at overveje, hvorvidt du burde have landing-sider for indhold, der retter sig mod et bestemt område.

Altså så du for eksempel har forskellige sider for dine ydelser i forskellige byer. Som ved international SEO er det i øvrigt relevant at have links fra lokalt forankrede sider, eksempelvis fra virksomheder eller foreninger i området.