Hvad skal du have styr på i forhold til sponsoreret indhold

Daniel Mortensen,

04/09/2018

Sponsoreret indhold indgår i flere sammenhænge, man ser det i form af native advertising og i arbejde med influencers. Jeg vil her komme ind på nogle af de vigtigste punkter, for at få succes med dit arbejde af sponsoreret indhold. 

Det er vigtigt at forstå hvor vanskeligt det kan være at komme med generelle inputs til, hvad man skal have øje for, hvis man vil have sit sponsorerede indhold til at få succes. Dette er grundet at der er en bred variation af sponsoreret indhold.

Jeg vil vove of påstå at det ikke gør den store forskel om man skal have promoveret sit produkt, eller skal have publiceret en native advertising-artikel, derfor skal disse forhold stadig gælde på tværs af alt sponsoreret indhold.

Du skal vælge den rigtige distributionskanal

 

Det er vigtigt at vælge den rigtige distributionskanal for at ramme din målgruppe. Du skal vælge den rigtige platform og undersøge om den fungerer for din målgruppe. Herefter skal du have tilpasset dit budskab efter den nye viden.

Du vil blive bevidst om hvorvidt dette indhold er den rette måde at promovere dit produkt.

Troværdighed er vigtigt i forbindelse med sponsoreret indhold

Måden at påvirke din målgruppe mest effektivt, er ved at få dit sponsorerede indhold til at ligne alt andet end reklame. På denne måde vil din målgruppe se indholdet som troværdigt. Indholdet skal altså ikke virke som en klassisk annoncering.

Hvis man skal arbejde med influencers, kan det give mening at vælge et produkt som influenceren har en relation til, eller har interesse for.

Hvis du har et mere specifikt produkt at reklamere, som eksempelvis en infrarød sauna, giver det mening at få en influencer som allerede ejer en, til at lave indhold for dig.

Seeren skal gøres opmærksom på at det er sponsoreret indhold, men dette skal ikke skræmme dig, da dette ikke nødvendigvis betyder at indholdet bliver modtaget som en klassisk reklame. Hvis det sponsorerede indhold minder om influencerens traditionelle indhold, vil chancerne for at få seeren til at engagere sig i indholdet, være højere. Derudover vil tilliden til influenceren heller ikke blive påvirket.

Kilde: