Værd at læse

02

Moodings har vind i sejlene efter en lidt udfordrende begyndelse

Den danske møbelforhandler Moodings har formået at vende et underskud til et overskud på næsten en million. Succesen kan, ifølge indehaver og direktør Alexander Thygesen, tilskrives virksomhedens enorme fokus på kundeservice.

Moodings har godt gang i biksen. Den danske møbelforhandler, der endnu er en ganske ny spiller på markedet, har efterhånden bidt sig rigtig godt fast.

I det seneste regnskabsår præsenterede virksomheden et flot overskud på godt og vel en million kroner. 

Kendskabsgraden til forretningen er efterhånden høj, men hvis du er en af dem, der endnu ikke har hørt om Moodings, kan jeg fortælle, at der er tale om en virksomhed, der forhandler designinteriør og møbler fra adskillige kendte mærker, blandt andet Bloomingville, House Doctor og By Lassen.

Et klart defineret mål fra begyndelsen

Virksomheden blev stiftet i 2015, og folkene bag havde allerede dengang en klar ambition om at skabe internethandel på en ny måde.

Fra første dag har folkene bag haft enormt fokus på kundeservice; det er vigtigt, at kunderne får mindst lige så god – og gerne bedre – service, som hvis de handlede i en fysisk forretning. Moodings har et mål om at blive den forretning, der leverer den allerbedste service i branchen.

Al begyndelse er svær, og webshop-projekter skal som oftest bruge et par år på at blive profitable, og dette gjaldt også for Moodings, som for første gang i 2017 lavede overskud og dermed tjente penge til ejerne Alexander Thygesen og Nicholas Larsen.

Overskuddet for 2017 var på knap en million kroner, og der er grobund for optimisme og tro på, at overskuddet næste år bliver endnu større, da flere og flere får kendskab til forretningen.

Moodings erfarer tilmed, at de har mange loyale kunder, hvilket sandsynligvis kan tilskrives det høje serviceniveau, som de leverer. De mange loyale kunder er også styrkende for hypotesen om, at overskuddet for 2018 bliver endnu større end i 2017.

Folkene bag virksomheden er da også yderst optimistiske og tror fuldt og fast på, at de vil opleve fremgang i 2018. Målet er at fordoble omsætningen i forhold til året forinden, og allerede nu er virksomheden 20 % foran budgettet.

Store ambitioner for fremtiden 

Selvom Moodings befinder sig på et .com-domæne, er siden på nuværende tidspunkt udelukkende på dansk. Det er dog et spørgsmål om tid, før man også vil kunne finde en engelsk udgave af Moodings.

Ambitionen er nemlig at ekspandere og indtage det internationale marked, når de er blevet førende i Danmark.

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere