Google Shopping går en lys fremtid i møde

Ikke angivet Ikke angivet,

05/07/2017

Google Shopping har efterhånden eksisteret i mange år, men det er fortsat ikke alle virksomheder, som har kastet sig over den fremragende annonceringsmulighed.

Google Shopping gør det muligt at få vist produkter direkte i søgeresultaterne – med dertilhørende billeder og priser. Det er en mulighed, som langt de fleste større webshops allerede benytter sig af, og din virksomhed kan også hoppe med på bølgen.

De traditionelle tekstannoncer får hård konkurrence

Det er ingen hemmelighed, at de traditionelle tekstannoncer fortsat er de mest dominerende på Google, men det kan meget vel komme til at ændre sig i fremtiden. Google Shopping bliver nemlig mere og mere populært, så hvorfor ikke undersøge annonceringsmuligheden nærmere?

Google Shopping kan gøre en verden til forskel for en webshop og dens omsætning, da der trods alt er mange potentielle kunder, som søger efter diverse produkter. Du kan i den anledning høste en stor mængde trafik og kan måske også glæde dig over lave klikpriser – afhængigt af din branche.

Du bør naturligvis ikke skrotte dine nuværende tekstannoncer efter at have læst ovenstående, da de almindelige tekstannoncer fortsat kan være meget effektive. Det bedste du kan gøre er at kombinere de to annonceringsmuligheder. Er du nysgerrig på emnet, så bliv klogere på Google Shopping.

Kvaliteten af dit feed er alfa omega

Google Shopping kan i realiteten få en stor positiv indvirkning på din virksomheds omsætning, men det kræver selvfølgelig, at du har et veludviklet feed. Det er ikke alle mennesker, som - grundet manglende tekniske kompetencer - har mulighed for at opbygge et feed, hvorfor det er heldigt, at der er hjælp at hente på dette område.

Google indhenter alle informationer om dine produkter via dit feed, hvorfor det siger sig selv, at kvaliteten af dit feed er altafgørende. Dit feed er med andre ord ikke noget, du bør gå på kompromis med, hvis du gerne vil opnå succes med din markedsføring.

Hvilke virksomheder bør arbejde med Google Shopping?

Google Shopping er som udgangspunkt henvendt til webshops, som sælger fysiske varer af den ene eller anden art. Der er efterhånden blevet skrevet mange guides og blogindlæg om emnet, som du kan læse, men hvis du vil holde dig på den sikre side, så kan du tage kontakt til et bureau.

Du kan få hjælp af dette digitale marketing bureau, hvis du driver en webshop og gerne vil øge dit salg yderligere. Alle virksomheder – store såvel som små – kan arbejde med denne form for online markedsføring, så hvad holder dig tilbage?

Kilde: