Karl Iver Dahl-Madsen: Et nøgternt syn på klima og forretning

"Tidens ”grønne” politiske bevågenhed fremmer desværre en usympatisk adfærd hos en række store danske virksomheder, som åbenbart finder det nemm...

Lisbet Røge Jensen,

28/08/2011

"Tidens ”grønne” politiske bevågenhed fremmer desværre en usympatisk adfærd hos en række store danske virksomheder, som åbenbart finder det nemmere at stå med hånden fremme hos politikerne end at udføre besværlig produktudvikling rettet mod et usikkert forbrugerstyret marked."

http://www.lederblog.dk/2011/08/28/klima-og-forretning/

Sådan skriver Karl Iver Dahl-Madsen, formand for Dansk Akvakultur og folketingskandidat (LA) på Lederblog i et indlæg om virksomheders klimaledelse og hvad han kalder en "grøn modedagsorden":

"Ligesom man på det globale niveau skal være forsigtig med at bruge for megen opmærksomhed og for mange penge på et mindre problem som klimaet, der måske manifesterer sig om hundrede år, er det også klogt at prioritere denne enkelte virksomheds beslutningskraft og penge på virksomhedens vigtigste muligheder og problemer i stedet for at lade sig styre af en grøn modedagsorden."

Kilde: