Kombiner SEO og Google AdWords for succes

Ikke angivet Ikke angivet,

30/11/2017

Google er under konstant udvikling, hvilket betyder, at det er vigtigt for webshops/hjemmesider at holde sig opdateret på Googles nye algoritmer på søgenetværket. Ændringerne får fremtidigt en stor betydning for hjemmesiders/webshops online annoncering både for SEO og Google AdWords. For at opnå den bedste performance, er det en god ide at bruge en kombination af de to værktøjer. 

Online markedsføring er dynamisk og Google ændrer sine algoritmer efter, hvad brugerne og tendenserne efterspørger. Det er vigtigt, at webshops hele tiden følger med tendenserne, så de får mest muligt ud af annonceringen på Google. Her er både tale om SEO og Google AdWords værktøjer, der hele tiden er under forandring.

For at lave den bedst mulige annoncering på Google, er det en god ide at lave en kombination af Google AdWords og SEO-tiltag. Det er vigtigt, at begge dele spiller, da en søgemaskineoptimeret hjemmeside performer bedst på Google AdWords. Google læser din hjemmeside/webshop helt anderledes end du gør, og Google lægger stor vægt på en korrekt opbygget hjemmeside, der er 100 % velfungerende. Derfor er det ikke nok kun at anvende Google AdWords. Kampagner på Google AdWords kan give øge den målrettede og relevante trafik til hjemmesiden, men de får en bedre kvalitetsscore, hvis hjemmesiden er søgemaskineoptimeret. Læs mere her.

Ændringer i Google Shopping

Google AdWords har gennem den seneste tid sat ekstra fokus på Google Shopping til mobilbrug. Forbrugerne anvender mobilerne mere end nogensinde, hvilket også er med til at Google er begyndt at sætte ekstra fokus på mobilvenlighed.

En af de nyeste ændringer på Google er, at Google Shopping har tilføjet udvidelser til mobilbrug. Her får man mulighed for at få vist mere produktinformation ved at klikke på ”Hurtigvisning ”-funktionen. Denne funktion åbner for Google Shopping annoncerne for at få et større billede, produktbeskrivelser, anmeldelser og sælgers rating. Brugerne kan derudover visuelt se lignende eller relaterede produkter nedenfor, så man nemmest muligt kan finde det perfekte produkt.

SEO optimeringens nye regler 

Findes du ikke i Googles søgeresultater, så er det måske tid til et tjek af din hjemmeside. For at opnå en komplet hjemmeside skal man anvende den rette SEO-strategi, hvor man fokuserer både på research, implementering og analyse. På samme måde som for Google AdWords, ændres ’reglerne’ bag søgemaskineoptimeringen sig i takt med den teknologiske udvikling. Det kan derfor godt betale sig at finde et bureau, som er eksperter på området og holder øje med de nye spilleregler på Google.

Virksomheder kan som udgangspunkt godt selv klare søgemaskineoptimeringen på egen hånd, men så vil resultatet også være derefter og kvaliteten på SEO-arbejdet bliver ikke altid positivt, hvis man ikke er ekspert på området. Hvis I ønsker hjælp til optimeringen af jeres hjemmeside, kontakt da Searchmind, der er eksperter i SEO i Aarhus.

Kilde: