En ung tørklædebærende elev på Langkjaer Gymnasium udtalte cirka sådan om den nye opdeling
af de 20% etniske danskere i klasserne, hvor nogle klasser består udelukkende af to-sprogede(hendes klasse), og andre både etniske danske og tosprogede : Det er ærgerligt
for ellers kunne vi lære hvad de tænkte, og de kunne lære hvad vi tænkte.
Denne kursist har altså en "dem og os" indstilling.
Hun præsenterer også at hun tænker gymnasielever i grupper.
og at disse grupper må være ret forskellige, for eller havde rektors opdeling jo ingen betydnig. En seriøs forskellighed blandt elever kan ikke blot være hudfarve og afstamning.Den må være i retning af forudsætninger, mål og midler
Når hun ser sig selv som ret forskellig fra de meget varierende unge danskere, der skal starte i gymnasiet, er det jo et tegn på at hendes egen personlige integration forud for gymnasietiden ikke har fundet sted.
Undervisningsminister Elle Trane Nørby (V) skal tirsdag d.20 sept. i åbent samråd kl.14
i Undervisnings- og integrationsudvalgenes
i lokale 2-080 om muslimske gymnasier.
Altså private gymnasier der specifikt henvender sig til et klientel med islamiske værdier.Der er vist to i Danmark og 20-25 grundskoler ... Så nogen har til hensigt at skabe "dem og os".