Tolererer journalisthøjskolen Ungdomshusets aktivister i ny kampagnefilm?

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole udsendte d. 23. februar en ny kampagnefilm med formål at ramme potentielle ansøgere. 

Filmen introduceres med lyden af politisirener efterfulgt af voice-over. Udtalelserne lyder i sig selv som gode egenskaber for en grundig journalist, men videokonteksten, de sættes i, får filmen til at fremstå som en hyldest til de autonome og kan især opfattes forkert omkring 10-års dagen for nedlæggelsen af Ungdomshuset. 

"Dig, som stiller spørgsmål efter at have fået et svar" bliver sagt mens en anholdt giver langefingeren til politiet.

"Dig, der kender reglerne for at bryde dem" bliver sagt mens en mand flygter over et hegn fra politi og hunde.

"Dig, som ser tingene i et andet lys" bliver sagt mens der vises rødt blink. 

Instruktøren bag filmen, Andreas Hoff, budskab med filmen er at vi finde det positive i folks særheder, og prøve at vende det, nogle oplever som negativt, til noget positivt. 

Alligevel gav filmen anledning til meget debat på Facebook og ramte ifølge DMJX kommunikationschef, Martin Rask Pedersen, mange interessanter udenfor den primære målgruppe på en utilsigtet måde. Dette beklager Martin Rask Pedersen og skriver at filmen fjernes fra hjemmesiden og den aktive promovering af den sættes i bero. Dog forbliver videoen på Facebook og Youtube med en tilhørende forklarende tekst. 

https://www.youtube.com/watch?v=GLe4tEuSd7Y 

http://www.dmjx.dk/aktuelt/historier/ny-reklamefilm-video-saettes-i-bero

http://www.dmjx.dk/aktuelt/historier/instruktor-vi-finder-det-positive-i-folks-saerheder 

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere