Seneste artikler

Vindmøller og den forbudte kernekraft.

Udgivet 11. februar 2012 13:42 i Politik

Tilføjet 11/02/12 01:02 af Holger_Skjerning

Hvorfor skal Danmark gå forrest - og vælge forkert?

Regeringen prøver i disse dage at lokke Venstre med i et energiforlig ...

Læs artikel

Atomkraft i Danmark...?

Udgivet 11. december 2016 16:00 i Politik

Tilføjet 11/12/16 04:12 af Holger_Skjerning

Nu, hvor jeg læste, at en artikel kan "stemmes ud", hvis mange giver den dumpekarakter, vil jeg teste læsernes bedømmelse ...

Læs artikel

REOs hjemmeside om klima og energi. Se f.eks. Leksikon!

Udgivet 24. oktober 2010 18:22 i Økonomi

Tilføjet 24/10/10 06:10 af Holger_Skjerning

Debatten om klima, kernekraft og vindkraft er blevet høj-aktuel.

Dels fordi en række lande nu vælger kernekraft, dels fordi Klimakommissionen ...

Læs artikel

Klimakommissionen manipulerer om både VE og kernekraft

Udgivet 24. oktober 2010 17:41 i Politik

Tilføjet 24/10/10 05:10 af Holger_Skjerning

Afsløring: Klimakommissionen manipulerede groft!

Klimakommissionens længe ventede rapport om Danmarks energi-fremtid kom den 28. september, men den blev kun kommenteret ...

Læs artikel

Afsløring af Klimakommissionen. Den manipulerer!

Udgivet 24. oktober 2010 17:51 i Miljø og klima

Tilføjet 24/10/10 05:10 af Holger_Skjerning

Det er meget groft!

Klimakommissionens længe ventede rapport om Danmarks energi-fremtid kom den 28. september, men den blev kun kommenteret ...

Læs artikel

Seneste kommentarer

Holger_Skjerning @ 27. november 2019 21:50

Forslaget om billige biler og dyrt at køre i dem.. bliver mindre og mindre relevant, når der bliver flere elbiler, og strømmen skal gøres billig!

- Nej, politikerne skal tænke på, at en bil har kolossale fordele frem for bus og tog: Den kan (for de flestes vedkommende) køre mennesker og ting direkte fra hjemmet til arbejde, til institutioner og til indkøb - i al slags vejr, og køre helt hjem til boligen bagefter. Ingen ventetid ved start og slut, og ingen skift undervejs. - Dog kan køkørsel en del steder trække lidt den anden vej!
Bilen kan aldrig nogensinde erstattes af offentlig transport! - Cyklen kan også køre hele vejen, men kun af en person og til transport af et mindre barn og småting.
Det er forklaringen på, at 30% billetreduktion kun reducerer CO2-udslippet med 0,3 %.
Selv om offentlig transport var gratis, ville bilen være så fordelagtig, at den bliver foretrukket af rigtig mange. Jeg gætter på 50 %.

Gå til artikel

Holger_Skjerning @ 26. november 2019 16:52

Det er muligt, at klimafrygten er voksende, men jeg er næsten sikker på, at viljen til at gøre noget er meget tæt på "nul"! - Og i debatten er der heller ikke flere, der deltager. F.eks. er der meget få - eller ingen - der kommenterer de forslag, som jeg og mange, jeg kender, får bragt i aviser og på nettet. 

Helt konkret har jeg i en blog her forklaret, hvorfor dansk træ og flis er 95% CO2-neutralt, og derfor ikke skal medregnes i vores CO2-udslip.
Ganske få alm. læsere har kommenteret, men Ikke en eneste professionel klimakyndig har reageret med kritik, spørgsmål ros eller ris!!!

Gå til artikel

Holger_Skjerning @ 25. november 2019 15:04

Lille korrektion...!

Jeg skrev højere oppe, at Danmark står for lidt under 1/1000 af Verdens energiforbrug. Det er mere korrekt ca. 1/800 af Verdens forbrug - og nogenlunde samme andel af CO2-udsendelsen (meget afhængiggt af beregningsmetoden)!  

Gå til artikel

Holger_Skjerning @ 23. november 2019 12:16

Christian: Godt ord igen! Jeg husker ikke tydeligt, at befolkningtilvæksten blev gjort til et fødevare-problem, men det er nok rigtigt!

Det kunne klares ved mere intensiv dyrkning - og nu eksperimenteres der med kunstige fødevarer og dyrkning i flere etager, så der er ikke en "fysisk begrænsning", men måske moralsk???
Klimaproblemerne er ulige mere svært at afbøde: Mindre fossil energi (minus 70 % i 2030) er tæt på umuligt, da det er denne energi, der har skabt den velstand og udvikling, vi har oplevet de sidste mere end 100 år.
Vi snakker hele tiden om, hvor vigtigt, det er, men der er intet sted i Verden et konkret bud på, hvordan det skulle lade sig gøre!
Lige nu sidder danske politikere og diskuterer Klimalov. Men der er ikke en eneste af dem, der har tilstrækkelig konkret viden til at vurdere, hvordan det skal gennemføres. 

Gå til artikel

Holger_Skjerning @ 20. november 2019 23:22

Om Lomborgs udmelding, kun kort: Allerede i de første linjer afslører han grov manipulation!

Han skriver: "Målet vil koste Danmark 28 milliarder kroner årligt de næste 30 år og kun føre til en reduktion i temperaturen på en titusindedel af en grad"
Det er indlysende, at Danmarks indsats er ganske lille. Men ingen har nogensinde påstået, at det, vi gør, kan stå alene. Vi tegner os for lidt under 1/1000 af verdens energiforbrug - og nogenlunde det samme for udledningen af CO2. 
Så Lomborg opfordres til at agitere for en global indsats, og ikke være så snæversynet!

Gå til artikel