Seneste artikler

Aktivisters boycotvåben kan give bagslag.

Udgivet 18. juli 2014 11:11 i Udland

Tilføjet 18/07/14 11:07 af _slettet_bruger_560

En aktivist gruppe har fundet på at lave en app som kan scanne stregkoden på varene i supermarkedet, og identificere ...

Læs artikel

Genbrugstøj fra vesten ødelægger afrikansk tøjindustri.

Udgivet 24. marts 2017 12:39 i Udland

Tilføjet 24/03/17 12:03 af _slettet_bruger_560

Andrew Brooks, der er lektor i udviklingsgeografi ved King's College i London og forfatter til en bog om problematikken ...

Læs artikel

Den døde hest, teori.

Udgivet 26. maj 2013 22:28 i Sladder

Tilføjet 26/05/13 10:05 af _slettet_bruger_560

Et gammelt visdomsord fra Dakota stammen er blevet videregivet fra generation til generation. Det siger: "Når du opdager at du ...

Læs artikel

Årets vildeste debat - den svenske inkvisition

Udgivet 27. december 2015 19:22 i Politik

Tilføjet 27/12/15 07:12 af _slettet_bruger_560

De sker fra tid til anden at jeg får mig forvildet ind på Ekstrabladet.dk. Og når det sker, bliver ...

Læs artikel

Sophie Hæstorp Andersen politianmeldt for taxa-stunt - Politik

Udgivet 18. november 2013 17:23 i Politik

Tilføjet 18/11/13 05:11 af _slettet_bruger_560

Det er så langt fra alt hvad Lars Kragh Andersen gør og siger, som jeg er enig i. Men æres ...

Læs artikel

Seneste kommentarer

_slettet_bruger_560 @ 27. maj 2013 11:39

@Kjeld_Flarup

Det er jeg meget enig i. Proportionerne kan vi formentlig sagtens blive enige om. Men det ændrer ikke den grundlæggende præmis om skat.

Gå til artikel

_slettet_bruger_560 @ 27. maj 2013 11:39

@Laurentius

Drop nu den morlil' er en sten argumentation. Du kan jo selv se den ikke holder. 

 

Dit alternativ er altså det samme som mit: Demokrati. Det var sgu noget af en omvej du tog for at komme til samme erkendelse.

 

Jeg er meget åben for andre løsningsmodeller. Men det eneste du og dine endnu har foreslået i denne tråd, er...demokrati.  ????

 

Vi er for så vidt enige om at statens størrelse som vi kender den i Danmark, langt overstiger hvad både du og jeg finder rimeligt. Men det er sådan set ikke pointen i denne tråd. Pointen var om skat er røveri og om politiet har sin berettigelse. Enten er det røveri, eller også er det ikke. Dit eneste alternativ til det nuværende, er altså røveri. Javel så. Kan du se hvorfor det er svært at tage den slags røveri retorik seriøst?

 

Hvis du virkelig føler at du bliver røvet, så begriber jeg ikke du gider at finde dig i det. Hvis jeg konstant blev røvet, var jeg for længst flyttet til et røverfrit kvarter (for jo, de findes). Men både du og jeg ved jo godt at det du kommer med er varm luft. Du bliver trygt i moder stat og spiller offer. Det garanterer staten nemli' at du kan. Om nødvendigt, ved politiets mellemkomst.

Gå til artikel

_slettet_bruger_560 @ 27. maj 2013 11:39

@Jan_Daniel_Andersen

Du kan tolke det som du vil. Men det var ikke mig der påstod at et statsløst voldsmonopol var bedre end statsligt. Hvis du så gerne vil bo i et statsløst voldsmonopol, så er det vel mest praktisk at det er dig der flytter. Jeg og 99.9% af den danske befolkning bliver boende, og på den måde får vi alle vore ønsker opfyldt. En simpel og pragmatisk løsning på det problem. Jeg lover dig at hvis situationen var omvendt, så skulle jeg gerne flytte.

 

Hils, og husk at sende billeder. (men jeg tror nu du bliver hjemme i statsmonopolet og spiller offer)

 

Proponent? Er det ikke det man på dansk kalder fortaler?

Gå til artikel

_slettet_bruger_560 @ 27. maj 2013 11:39

@Enough

Næppe hele sandheden vi får her. Men tillykke alligevel med dit bedrag hvis det er sandt hvad du siger. Nu er det jo også nemmere at påstå når man nu vælger at være anonym :). Så bliver man jo ikke holdt op på noget og kan påstå hvad som helst.

 

Jeg så gerne et opgør med en lang række velfærdsydelser så jeg ved ikke lige hvordan det blev til "min velfærdsmodel". Lad nu være med at tillægge mig holdninger jeg ikke har givet udtryk for. Fair nok?

Gå til artikel

_slettet_bruger_560 @ 27. maj 2013 11:39

@Jan_Daniel_Andersen

Jeg oplyser ham om at han har muligheden for at leve under et statsløst voldsmonopol, hvis det passer ham bedre. Det står ham fuldstændig frit for om han vil benytte sig af muligheden. Det er ikke noget han skal. Ligesom han ikke skal bo i Danmark. 

Gå til artikel