Sådan vælger du det rette Google Ads bureau

Frederik Nielsen,

22/05/2019

Hvis du står i den situation, at du skal vælge et bureau, der kan hjælpe dig med at køre en Google Ads-kampagne, kan dette være lidt af en udfordring. Hvis du allerede er begyndt at kigge efter bureauer, ved du, at det at vælge det rette agentur, der skal hjælpe med din kampagne, ikke er en nem opgave. Men heldigvis er der gode råd at hente. Vi har her samlet nogle gode råd, der kan hjælpe dig med at finde et Google Ads bureau, der passer til netop dine behov.

Kommunikation er afgørende i ethvert samarbejde

Før du træffer det dit valg, om hvem der skal køre dine Google Ads-kampagner, er det vigtigt at forventningsafstemme, hvor ofte kommunikation mellem dig og bureauet skal foregå. På den måde sikrer du dig også, at du bliver informeret om for eksempel opdateringer på din webside, ændringer i din konto, kampagner og så videre.

I ugentlige eller månedlige samtaler med dit bureau kan der diskuteres opdateringer eller ændring i strategi. Et personligt møde er altid godt, men i disse moderne tider er videochat et godt alternativ. På den måde er det ikke bydende nødvendigt, at bureauet er placeret i lokalområdet. Men regelmæssig og god kommunikation er en nødvendighed. 

Få firmaets referencer, og se eksempler på kampagner

Uanset hvem du skal lave forretninger med, så er det en god ide at tjekke deres referencer. Selvom en lang liste over kunder kan virke imponerende, så er det bedre at tale med kunderne. Det er således en god idé at se udtalelser fra andre kunder og ringe til én eller to af dem. På den måde kan du også spørge, om deres samarbejde med bureauet var godt, og hvor effektive deres Google Ads var.

Lav en strategi, før I starter samarbejdet

Når du har valgt det Google Ads bureau, du ønsker at samarbejde med, er det vigtigt, at I udarbejder en strategi, før I starter samarbejdet. Herunder også pris og hvor lang tid samarbejdet skal vare. Når man starter samarbejdet med et ny bureau, kan deres udarbejdelse af en plan også give en indikation om deres kompetencer og ideer for en eventuel Google Ads-kampagne for din virksomhed.
Hvis du stoler på bureauet, måske du har fået anbefalet det af en ven eller på baggrund af udtalelser og resultater, så kan man skøjte lettere hen over denne del. Man kan i den sammenhæng gå direkte efter at indgå
et samarbejde, hvor de også vil have strategien/planen som en del af deres faste aftale.

Hvem nøjagtigt skal køre dine Google Ads-kampagner?

Når du begynder samarbejdet med bureauet, vil dine Google Ads-kampagner sandsynligvis blive administreret af flere forskellige SEO- og PPC-eksperter. Du skal ikke være bange for at bede om informationer om de personer, der arbejder på din konto, og hvis det er muligt, møde dem personligt eller over videochat.

At være Google Ads Certified Partner er ikke nok

Blot fordi et bureau er Google Ads Certified Partner, gør det ikke, at man skal træffe et valg på baggrund af dette alene. På trods af at Google har gjort det sværere at få certifikationen, så er der mange andre faktorer, der spiller ind, når man skal vælge et Ads bureau. Man skal derfor ikke tillægge det stor betydning, at bureauet er certified partnere. Hvis bureauet selv skilter for meget med det, kan det endda være, at man skal kigge lidt mere grundigt på dem.

Kilde: Search Partners – Sådan vælger du Google Ads bureau

Kilde: