Vedr. Ramsussen Reports

Til dem, der ynder at bruge Rasmussen Reports http://www.rasmussenreports.com/ som kilde, vil jeg lige gøre opmærksom på den omfattende kritik, der findes af deres resultater:

Criticism FiveThirtyEight blog

In 2010, Nate Silver of The New York Times blog FiveThirtyEight wrote the article "Is Rasmussen Reports biased?", in which he mostly defended Rasmussen from allegations of bias.[72] However, later in the year, Rasmussen's polling results diverged notably from other mainstream pollsters, which Silver labeled a "house effect."[73] He went on to explore other factors which may have explained the effect such as the use of a likely voter model,[74] and claimed that Rasmussen conducted its polls in a way that excluded the majority of the population from answering.[75]

After the 2010 midterm elections, Silver concluded that Rasmussen's polls were the least accurate of the major pollsters in 2010, having an average error of 5.8 points and a pro-Republican bias of 3.9 points according to Silver's model.[64] Silver was criticized for his 2010 pollster ratings. Conservative polling analyst Neil Stevens wrote, "after the primaries [Silver] said Rasmussen was in his crosshairs for ducking out on a number of races by not polling primaries.[76] FiveThirtyEight currently rates Rasmussen Reports with a C+ grade and notes a simple average error of 5.3 percent across 657 polls analyzed.[77]

The website Electoral-vote.com offers "Rasmussen-free maps", with a note headed "Note about Rasmussen: Rasmussen and Bias", mainly based on Nate Silver's criticisms.[78]

Other

Time magazine has described Rasmussen Reports as a "conservative-leaning polling group."[79] The Washington Post called Rasmussen a "polarizing pollster."[80]John Zogby said that Scott Rasmussen has a "conservative constituency."[81] The Center for Public Integrity listed "Scott Rasmussen Inc" as a paid consultant for the 2004 George W. Bush campaign.[82]The Washington Post reported that the 2004 Bush re-election campaign had used a feature on the Rasmussen Reports website that allowed customers to program their own polls, and that Rasmussen asserted that he had not written any of the questions nor assisted Republicans.[65]

Rasmussen has received criticism over the wording in its polls.[83][84] Asking a polling question with different wording can affect the results of the poll;[85] the commentators in question allege that the questions Rasmussen ask in polls are skewed in order to favor a specific response. For instance, when Rasmussen polled whether Republican voters thought Rush Limbaugh was the leader of their party, the specific question they asked was: "Agree or Disagree: 'Rush Limbaugh is the leader of the Republican Party—he says jump and they say how high.'"[84]

Talking Points Memo has questioned the methodology of Rasmussen's Presidential Approval Index, which takes into account only those who "strongly" approve or disapprove of the President's job performance. TPM noted that this inherently skews negative, and reported that multiple polling experts were critical of the concept.[43] A New York Times article claims Ramussen Reports research has a "record of relying on dubious sampling and weighting techniques."[86]

https://en.wikipedia.org/wiki/Rasmussen_Reports

Hvis man vil dokumentere een eller anden opgørelse med en Rasmussen-måling, så vil jeg bare opfordre til, at man lige finder andre solide kilder også til at bakke op om resultatet fra Rasmussen.

Senest har jeg set bruger Klaus K henvise til dette bureau i en artikel.

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere