Plummer: Facebook-Lars truer vores medarbejdere
Udgivet for 181 dage siden i Politik
Tilføjet 29/01 15:11 til Boblere af Ole Birk Olesen
Når Danmarks Radio bruger tid på at lukke en licens-kritisk gruppe på Facebook, så skyldes det ikke, at DR ikke kan tåle en diskussion om finansieringen af DR. Det bedyrer DR's generaldirektør, Kenneth Plummer, nu i et interview med 180Grader.dk.
"Jeg har jo fulgt med i jeres dækning af den her Facebook-sag, og jeg vil bare lige perspektivere nogen ting. Det er jo ikke fordi, vi er modstandere af, at man diskuterer DR's finansieringsmodel. Det synes vi er en særdeles relevant diskussion, og det er jo heller ikke os, der har besluttet, hvordan finansieringen skulle foregå - det er politikerne, der har gjort det. Vi forvalter det bare. Men mit egentlige problem med sagen er, at denne mand, Lars, driver total chikane mod DR's medarbejdere. Han ringer hjem til medarbejdere i vores licensafdeling og truer dem. De føler sig truet, og de er bange for at gå hjem om aftenen. Og nu har han lavet hele det her stunt, hvor han opfordrer til chikane af DR's medarbejdere, hvor vi skal dynges til med forespørgsler og krav, og hvad ved jeg. Det kan jeg ikke acceptere. Én ting er at debattere og have nogen holdninger, det respekterer jeg fuldt ud, men når det går over i chikane og så videre af mine medarbejdere, så kan jeg selvfølgelig ikke acceptere det," siger Kenneth Plummer.
Hvordan har han truet DR's medarbejdere?
"Han ringer til medarbejdere i vores licensafdeling. Han ringer hjem til dem på deres private telefoner. Han skriver til dem privat. Og han dynger dem til med mail. Han dynger også mig til med mail for den sags skyld, men jeg kan godt klare det, fordi jeg er er direktør, og det er mit job, men vi taler altså om almindelige medarbejdere, som bliver generet, og han opfordrer på siden til, at man skal dynge dem til med ligegyldige mails."
Han er jo politibetjent - har han virkelig truet DR's medarbejdere, så de skal være bange for at gå hjem om aftenen?
"Ja, han har. De føler sig truet af ham."
Hvad er det konkret, han har sagt eller gjort, som gør, at de skal være bange?
"Han opfører sig truende over for dem."
Kan du ikke konkretisere det?
"Det vil jeg helst ikke udtale mig om. Vores sikkerhedschef er på sagen, og vi overvejer at søge polititilhold mod ham i forhold til de af vores medarbejdere, som føler sig mest chikaneret af ham. Det er der, vi er. Oven i det opfordrer han til, at vores medarbejdere bliver overdænget med arbejdsopgaver, som ikke har noget at gøre med deres daglige arbejde, og der har Facebook nogen regler om, at man ikke må opfordre til chikane og ulovligheder på Facebook. Det må man jo være klar over, når man går på Facebook og laver ting og sager. Vi har sådan set bare meddelt Facebook, at det her finder sted på Facebook, og så er det jo deres valg, om de vil agere eller ej. De har så ment, at det er i strid med deres regler, hvad han foretager sig. Det er fint nok, at han har sine holdninger, og det er fint nok, at man vil diskutere, men det er altså kommet totalt ud af kontrol, det der. Og jeg kan bare ikke acceptere, at mine medarbejdere skal chikaneres og føle sig truede, og det er derfor vi reagerer."
Du siger, at han har truet DR-medarbejdere, men jeg bliver lidt mistænksom, når du ikke vil konkretisere, hvad det er, han har gjort, så jeg kan vurdere, om jeg er enig i, at det er trusler. Vi taler jo om en politibetjent her, og det lyder tvivlsomt på mig, at han skulle true nogen i sit private liv, så de bliver bange for at gå hjem om aftenen.
"Politi-folk kan også opføre sig forkert. Man er ikke uskyldsren, blot fordi man er politibetjent. Og jeg har nogen kvinder i licensafdelingen, som føler sig truet af ham, så vi i øjeblikket har vores sikkerhedschef til at kigge på sagen."
Det ville bare have meget store konsekvenser for ham i hans arbejdssituation, hvis det virkelig var tilfældet, at han optrådte truende.
"Ja, men det er jo hans problem. Man må stå til ansvar for sine egne handlinger i det her samfund."
Da jeg talte med DR's advokat, Peter Skov, for en uge siden, sagde han ikke noget om trusler. Han talte kun om selve Facebook-gruppen og det forhold, at den opfordrer folk til ikke at betale licens og opfordrer til at beslaglægge DR-medarbejderes til ved at sende mange arbejdskrævende mails.
"Det er det sidste, der er mit problem i forhold til Facebook-gruppen. At han opfører sig truende og ubehageligt over for vores medarbejdere har jo ikke noget med Facebook at gøre. Problemet med hans kampagne er, at han retter skytset mod nogen stakkels piger, der sidder i licensafdelingen og gør deres arbejde. Det er dem, han chikanerer ved at dynge dem til med arbejde og så videre, selvom finansieringen af DR sådan set er en politisk beslutning, som alle partier i Folketinget, undtagen Enhedslisten, på daværende tidspunkt vedtog. Det kan jo ikke være rigtigt, at man som offentligt ansat skal stå til ansvar for politiske beslutninger. Det synes jeg er dybt urimeligt over for mine medarbejdere."
Hvad vil I gøre fremadrettet? Den gruppe, I fik lukket ned, havde knap 16.000 bruger, men nu er der så kommet en ny gruppe, som takket være den ekstra opmærksomhed har fået 21.000 brugere på kun godt en uge, og der er allerede oprettet nye grupper, som kan tage over, hvis gruppe nummer to også skulle blive lukket. Vil I blive ved med at bede Facebook om at lukke disse grupper?
"Hvis der på gruppen bliver opfordret til chikane af DR's medarbejdere, så vil vi givetvis rette henvendelse til Facebook. Hvis gruppen overholder Facebooks regler og blot harcelerer mod og diskuterer licensen, så synes vi, det er alle tiders, og det vil vi naturligvis ikke gøre noget ved. Men jeg synes, det er dybt forkasteligt, at en mand, som i øvrigt er politimand, opfordrer til chikane af andre offentligt ansatte. Det er der, jeg har problemet."
Du kalder det 'chikane', og det er jo et ord, der lyder grimt. Men man kunne vel også nøjes med at kalde det 'drilleri', og så ville det straks lyde pænere, ikke?
"Jeg synes, det er chikane. Jeg synes, det er chikane, hvis almindelige kontorpiger, som går på arbejde fra 9 til 16 og passer deres arbejde, bliver dynget til i unødvendig ekstraarbejde, som går ud over deres mulighed for at lave det job, som de egentlig er sat til. Det synes jeg, helt ærligt, er chikane. Han spammer jo. Jeg vil tro, at jeg selv har fået 100 emails fra ham," siger Kenneth Plummer til 180Grader.dk.
Læs 180Grader.dk's dækning af sagen her:
DR-advokat: Jeg bad om at få Facebook-side lukket
DR vil have lukket ny antilicens-gruppe på Facebook - anmodning er afsendt
Eksperter kritiserer DR-adfærd i Facebook-sag
DR sender redegørelse for Facebook-sag til politikere
|
abel:„ Hej, CA!Du skriver bl. a.: ”…meget kan man sige om DR, men...”Det er en meget grov beskyldning at Lars skulle have ringet til folks privatadresser og truet dem, og det er overhoved ikke det indtryk man får af hans skriverier på Facebook.
Indtil Plummer kommer med nogle konkrete beviser, ligner det mest af alt et desperat forsøg på at undergrave Lars' integritet. Man kunne næsten fristes til at beskylde Plummer for injurier.
Indtil Plummer kommer med nogle konkrete beviser, ligner det mest af alt et desperat forsøg på at undergrave Lars' integritet. Man kunne næsten fristes til at beskylde Plummer for injurier.
Jeg er enig. Hvis det virkeligt skulle have et hold i virkeligheden, så skal de jo melde det til politiet, og indrømmer han det, ville siden dø helt af sig selv. DR havde nok mere brug for at lukke et kritisk organ på verdens største sociale netværk.
(og ja, kontor-"piger" skal vel kunne holde til lidt af hvert, når man arbejder med opkrævning. Jeg har arbejdet sammen med inkasso-virksomheder og de kender rutinen ;)
(og ja, kontor-"piger" skal vel kunne holde til lidt af hvert, når man arbejder med opkrævning. Jeg har arbejdet sammen med inkasso-virksomheder og de kender rutinen ;)
Jesus F***** christ Plummer
...er der virkelig ikke mere mand i dig end der er hund i en hundekiks. Kom nu ind i kampen, tør dine øjne og snup dig en tudekiks. Din forklaring er jo helt ude af proportioner menneske - ikke en gang som spindoktor kunne du gøre din lykke (*IRONI*)
For det første: Hvis det virkeligt har været tilfældet at Lars har truet dine medarbejdere via post, mail eller telefon, så burde du have været SÅ ansvarlig at du havde meldt det til Politiet...
Sådan noget gør en ansvarlig chef nemlig!
Vil du være sød og vende tilbage med en kopi af den anmeldelse der måtte foreligge? Eller er det dokument også umuligt at få aktindsigt i ?
For det andet synes jeg det er smagsløst at du vælger art angribe ham qua hans erhverv ...jeg er ganske sikker på han ved hvad han gør - modsat i derinde der indtil idag blot har tiet sagen ihjel.
Jeg kan kun medgive Holme at du forsøger at angribe Lars på hans integritet - det er da for latterligt at der ikke er mere skud i bøssen hos en af DKs mere magtfulde mænd :-D
Og endeligt - i realiteten kunne Lars vel egentlig være i sin gode ret til at anlægge en injuriesag mod dig og DR (da du jo handler på deres vegne) bl.a for at kalde ham "ikke rigtig klog"
Jeg synes du/I skulle skamme jer så det klodser - FØJ !
Een ting er at I kunne have anmodet Facebook om at fjerne det i jeres øjne ulovlige materiale - men derfra og så til at få en hel gruppe lukket ned, og fjerne 100 vis af menneskers kritiske opinioner - DET er sgu for slapt...du er simpelthen hverken din løn eller din stilling værdig - og det hænger egentlig slet ikke sammen med den åh og ih så tolerante politik med at I da sagtens kan tåle kritik og ikke vil gøre noget ved folk der harcelerer over licensen og DRs metoder ...
Din forklaring er en tynd kop te - og ikke 25 øre værd - det er sgu en ommer Plummer
...er der virkelig ikke mere mand i dig end der er hund i en hundekiks. Kom nu ind i kampen, tør dine øjne og snup dig en tudekiks. Din forklaring er jo helt ude af proportioner menneske - ikke en gang som spindoktor kunne du gøre din lykke (*IRONI*)
For det første: Hvis det virkeligt har været tilfældet at Lars har truet dine medarbejdere via post, mail eller telefon, så burde du have været SÅ ansvarlig at du havde meldt det til Politiet...
Sådan noget gør en ansvarlig chef nemlig!
Vil du være sød og vende tilbage med en kopi af den anmeldelse der måtte foreligge? Eller er det dokument også umuligt at få aktindsigt i ?
For det andet synes jeg det er smagsløst at du vælger art angribe ham qua hans erhverv ...jeg er ganske sikker på han ved hvad han gør - modsat i derinde der indtil idag blot har tiet sagen ihjel.
Jeg kan kun medgive Holme at du forsøger at angribe Lars på hans integritet - det er da for latterligt at der ikke er mere skud i bøssen hos en af DKs mere magtfulde mænd :-D
Og endeligt - i realiteten kunne Lars vel egentlig være i sin gode ret til at anlægge en injuriesag mod dig og DR (da du jo handler på deres vegne) bl.a for at kalde ham "ikke rigtig klog"
Jeg synes du/I skulle skamme jer så det klodser - FØJ !
Een ting er at I kunne have anmodet Facebook om at fjerne det i jeres øjne ulovlige materiale - men derfra og så til at få en hel gruppe lukket ned, og fjerne 100 vis af menneskers kritiske opinioner - DET er sgu for slapt...du er simpelthen hverken din løn eller din stilling værdig - og det hænger egentlig slet ikke sammen med den åh og ih så tolerante politik med at I da sagtens kan tåle kritik og ikke vil gøre noget ved folk der harcelerer over licensen og DRs metoder ...
Din forklaring er en tynd kop te - og ikke 25 øre værd - det er sgu en ommer Plummer
Jeg vil også have et politi-tilhold mod SKAT sådan som de spammer mig. Bare fordi man passer sit erhverv kan det vel ikke passe, at man skal dynges til med en masse chikanerende unødigt arbejde - de kontakter mig sågar på min hjemmeadresse!
Nu er jeg blevet bange for at komme ud til postkassen om aftenen, så kan vi ikke få lukket dem?
Nu er jeg blevet bange for at komme ud til postkassen om aftenen, så kan vi ikke få lukket dem?
God pointe.
For de fleste mennesker slår hjertet vist altid en anelse hurtigere, når de modtager en konvolut med et offentlig logo påstemplet.
For de fleste mennesker slår hjertet vist altid en anelse hurtigere, når de modtager en konvolut med et offentlig logo påstemplet.
Lol! Men der er sgu noget om snakken. Jeg ville sgu også rigtigt gerne slippe for skat chikanerier, men det er nok utopi i denne joke af en retsstat. (Jeg formoder retsstat handler om rettigheder for borgerne og ikke for staten).
Plummer er en komplet nar og gør sig selv totalt til grin med disse udtalelser. Selvfølgelig skal han da politianmelde Lars, hvis han reelt har truet medarbejderne og så vil støtten til Lars nok forsvinde ret hurtigt. Men siden han ikke gør dette, må det være et ganske tyndt grundlag.
Tak til OBO for endnu en ongang god journalistik.
@Plummer. Du er fanme en spade! ;-).
PS: Hermed en opfordring til at alle undrager sig licensbetalingen. Come get me sucker!
Plummer er en komplet nar og gør sig selv totalt til grin med disse udtalelser. Selvfølgelig skal han da politianmelde Lars, hvis han reelt har truet medarbejderne og så vil støtten til Lars nok forsvinde ret hurtigt. Men siden han ikke gør dette, må det være et ganske tyndt grundlag.
Tak til OBO for endnu en ongang god journalistik.
@Plummer. Du er fanme en spade! ;-).
PS: Hermed en opfordring til at alle undrager sig licensbetalingen. Come get me sucker!
Plummer er svær at genkende uden sin "Jagtvej 69" t-shirt på. Men taktikken er jo autonom. Nu skal Lars trues på sit levebrød. Saul Alinsky, Rules for Radicals: "pick the target, freeze it, personalize it, and polarize it." Flot plummer, din røde politiske skoling er i brug (igen).
Plummer burde bestride et job i DRs underholdningsafdeling. Hans kommentarer har skabt mere morskab hos mig end summen af mange års brug af DRs produkter. Det virker jo nærmest som om han mener det han siger ... jeg forstår ikke hvordan han bærer sig ad. Han er så go' :)
Her er manden som er "ikke rigtigt klog" om som pigerne på licenskontoret frygter ... han ser altså også lidt farlig ud ...
http://www.youtube.com/watch?v=K7xaOCweQaw
http://www.youtube.com/watch?v=K7xaOCweQaw
DR dynger hele landet til med ligegyldigt lorte tv og ligegyldige og truende licensbreve, så Hr. Plummer bør perspektivere lidt yderligere før han stikker snotten frem.
Plummer er helt utroligt selvretfærdig, når man netop tænker på den trussels-kampagne DR fører overfor folk som ikke vil give ham penge. DR truer med at møde op på folks adresse, sender dem breve og taler nu også om at ringe til folk på deres privatadresser. Charmerende racket DR har gang i...
Jeg vil gerne spytte 100,- i Lars´s "defense fund"!
Hvad siger Lars til de grove beskyldninger som Plummer nu kommer med? Mest af alt lyder det som et desperat forsøg på at vinde sympatien, at Plummer opfinder denne påstand, som sjovt nok ikke tidligere var begrundelsen for at DRs magtapparat gik ind pudsede jurister på Facebook for at få dem til at lukke den DR-kritiske gruppe.
Sygt at Lars ringer og skriver til DRs medarbejder privat.
Lidt sjovt at der findes 21.000 facebook brugere der ikke fatter at det eneste de opnår ved at chikanere DR (som ikke har noget som helst at gøre med den politiske beslutning det er at opkræve licens), er at licensen vil blive forhøjet, fordi DR kan blive nødt til at ansætte ekstra medarbejder for at luge ud i dynger af henvendelser fra facebookgruppen.
P.S. jeg er selv imod det nuværende licenssystem.
Lidt sjovt at der findes 21.000 facebook brugere der ikke fatter at det eneste de opnår ved at chikanere DR (som ikke har noget som helst at gøre med den politiske beslutning det er at opkræve licens), er at licensen vil blive forhøjet, fordi DR kan blive nødt til at ansætte ekstra medarbejder for at luge ud i dynger af henvendelser fra facebookgruppen.
P.S. jeg er selv imod det nuværende licenssystem.
Ah, mon dog licensen bliver forhøjet. Det kan være der bliver længere svartider på mails til andre folk, men de ansætter vel ikke ligefrem ekstra folk til at tage sig af mailstormen.
Men er det med længere svartider så også et mål der er værd at opnå ? Jeg forstår slet ikke meningen med gruppen.
Derudover syntes jeg heller ikke det er særligt smart med en politimand der opfordrer til at bryde den eksisterende lovgivning, men det er måske bare mig der er for sart ?
Derudover syntes jeg heller ikke det er særligt smart med en politimand der opfordrer til at bryde den eksisterende lovgivning, men det er måske bare mig der er for sart ?
Nu har Liberal Alliance i forlængelse af sagen erklæret sig enig i budskab og inkluderet det i sit politiske program. Så helt spildt er det ikke. Langt fra endda.
Og endnu bedre: Det har fået rigtig mange mennesker op af stolene og en stor del har opsagt licensen.
Det er helt fint. Hæv licensen og se hvor mange flere der bliver trætte af at betale til noget de ikke bruger.
Vrøvl, det betyder bare at de må prioritere lidt anderledes. F.eks. ikke sende deres drama-medarbejdere på business class til fest i New York. Eller måske at de har lidt mindre råd til at købe Michael Moore propagandafilm eller deslige. Og er det virkelig et tab?
Jeg kan så oplyse at Lars ikke på et eneste tidspunkt har ringet til DR's medarbejdere på deres private numre, endsige truet dem. Plummeren læner sig kraftigt op ad en politianmeldelse for injurier, bagvaskelse, æreskrænkelse med disse udtalelser.
Du er imod det nuværende licenssystem. Og mod Lars' kampagne. Hvad er din alternative plan?
Stemme på nogen der er imod konstruktionen? Enhedslisten?
Det du siger er, at vi skal sidde med hænderne i skøddet og sige:
1. "Ærgerligt system som jeg selvfølgelig er imod, men..."???
2. "Nogen må gøre noget!"
eller andet ubrugeligt?
Kom med et brugbart alternativ (en ide til punkt 2), vi er sikkert mange der er interesseret.
Stemme på nogen der er imod konstruktionen? Enhedslisten?
Det du siger er, at vi skal sidde med hænderne i skøddet og sige:
1. "Ærgerligt system som jeg selvfølgelig er imod, men..."???
2. "Nogen må gøre noget!"
eller andet ubrugeligt?
Kom med et brugbart alternativ (en ide til punkt 2), vi er sikkert mange der er interesseret.
@obo - er det mig den er gal med eller hvad er der blevet af den linie i teksten hvor Plummer citeres for at sige at Lars "- jo ikke er rigtig klog"?
Det undrer mig lidt den er forsvundet ?
Det undrer mig lidt den er forsvundet ?
Inden de store konspirationsteorier breder sig: Jeg har slettet Kenneth Plummers bemærkning om, at Lars Kragh Andersen tydeligvis ikke er rigtig klog efter en opringning fra Plummer. Han mener ikke, at han har været helt klar over, at der var et interview i gang. Jeg holder mig imidlertid til den journalistiske grundregel, at man altid skal være villig til at se sine ord på skrift, når man som professionel kilde taler med en journalist, med mindre andet er aftalt.
Summa summarum er i hvert fald, at Kenneth Plummer mener, at han har sagt det på den måde, som vi nogen gange siger det til hinanden, sådan skødesløst - "han er ikke rigtig klog". Han ville ikke have udtalt sig sådan, hvis han havde vist, at det skulle bruges i en mere seriøs sammenhæng.
Resten af interviewet står han imidlertid gerne ved.
Summa summarum er i hvert fald, at Kenneth Plummer mener, at han har sagt det på den måde, som vi nogen gange siger det til hinanden, sådan skødesløst - "han er ikke rigtig klog". Han ville ikke have udtalt sig sådan, hvis han havde vist, at det skulle bruges i en mere seriøs sammenhæng.
Resten af interviewet står han imidlertid gerne ved.
Nej, det har jeg ikke mulighed for. Hvis man vil gøre det, skal man oplyse interviewpersonen om, at han bliver optaget til offentliggørelse. Det behøver man ikke at gøre, hvis man blot skal bruge lyden til at understøtte sin hukommelse. Så jeg har ikke oplyst Plummer om, at jeg optog lyd til offentliggørelse.
Men du kan vel spørge ham om det er okay at offentliggøre optagelsen? Jeg tænker som generaldirektør for en stor statsejet medieinstitution har han vel intet at skjule. Vel?
DR fremlægger hele tiden skjulte optagelser og optagelser, hvor folk bliver 'overfaldet' med et kamera på gaden.
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
Hvad så med at høre Plummer,om han er er med på et reelt interview, og om han er med på at gentage sine anklager?
@Ja hvorfor kommer det ikke bag på mig at klovnen nu vasker hænder - med een injuriesag hængende over hovedet i forvejen :-D - come on OBO - manden er leder af Danmarks største medievirksomhed, og han var ikke klar over der var tale om et interview...hvad troede han selv? At du ringede til ham for at bytte glansbilleder? Han er godt nok glat!
Det er selvfølgelig ikke acceptabelt at kontakte medarbejdere privat - med mindre helt særlige forhold gør sig gældende. Se & Hørs chefredaktør og paparazzifotografer må selvfølgelig kunne smage deres egen medicin.
Det er interessant at Kenneth Plummer taler om nogle stakkels piger. Hvad hvis det var mænd? Ville det så have været mindre slemt? Eller går Plummer måske ikke ind for ligestilling :o)
Men i sidste ende handler det om at Kenneth Plummer selv tør stå frem og tage ansvar for en åbenlyst urimelig ordning. Det nytter ikke noget at han tørrer aben af på nogle tilfældige medarbejdere eller henviser til folketinget. Folketinget har det endelige ansvar, men DR har ønsket denne ordning, og så må de selvfølgelig også stå til ansvar for den.
Det er interessant at Kenneth Plummer taler om nogle stakkels piger. Hvad hvis det var mænd? Ville det så have været mindre slemt? Eller går Plummer måske ikke ind for ligestilling :o)
Men i sidste ende handler det om at Kenneth Plummer selv tør stå frem og tage ansvar for en åbenlyst urimelig ordning. Det nytter ikke noget at han tørrer aben af på nogle tilfældige medarbejdere eller henviser til folketinget. Folketinget har det endelige ansvar, men DR har ønsket denne ordning, og så må de selvfølgelig også stå til ansvar for den.
Fra indehaveren af Facebook-fansiden kommer følgende ord:
Lars har aldrig ringet til DR's medarbejdere på deres private numre,endsige truet dem. Han har en enkelt gang eller to returnerettrusselsbreve fra DR til de ansvarlige medarbejderes private adresserfor at illustrere pointen om at de chikanerede ham på hans egen privateadresse, men har herefter udelukkende sendt til officielle DR-adresser.
Lars har aldrig ringet til DR's medarbejdere på deres private numre,endsige truet dem. Han har en enkelt gang eller to returnerettrusselsbreve fra DR til de ansvarlige medarbejderes private adresserfor at illustrere pointen om at de chikanerede ham på hans egen privateadresse, men har herefter udelukkende sendt til officielle DR-adresser.
Jeg har netop været i telefonen med Lars, som er forhindret i at tage stilling nu her fordi han er på arbejde. Lars beder mig om at viderebringe følgende foreløbige udtalelse, indtil han selv får mulighed for at tage stilling til dagens udvikling i sagen:
Lars udtaler at han i tre tilfælde har returneret post tilsendt ham på sin private adresse til hhv. Kenneth Plummer, Lotte Boas og Christian Sonnefeld Jørgensen vedlagt en notits om i sin vanlige humoristiske, men aldeles ikke truende, stil hvori han redegjorde for at han så absolut ikke havde til hensigt at betale licens. Disse tre tilfælde havde til formål at illustrere pointen i at DR henvender sig til ham personlig med trusler, og han har også understreget i Facebook-gruppen at dette er et kampmiddel han ikke vil drage nytte af igen.
Lars tager endvidere kraftigt afstand for enhver påstand om at han skulle have kontaktet DR's medarbejdere telefonisk. Denne udtalelse står helt for Kenneth Plummers egen regning. Lars beder mig endvidere lægge vægt på at han personligt tager stor afstand for at forfølge personer personligt idet dette strider kraftigt mod det værdigrundlag han bekender sig til.
Lars vil vende tilbage engang omkring midnat med sine personelige kommentarer til sagen.
Lars udtaler at han i tre tilfælde har returneret post tilsendt ham på sin private adresse til hhv. Kenneth Plummer, Lotte Boas og Christian Sonnefeld Jørgensen vedlagt en notits om i sin vanlige humoristiske, men aldeles ikke truende, stil hvori han redegjorde for at han så absolut ikke havde til hensigt at betale licens. Disse tre tilfælde havde til formål at illustrere pointen i at DR henvender sig til ham personlig med trusler, og han har også understreget i Facebook-gruppen at dette er et kampmiddel han ikke vil drage nytte af igen.
Lars tager endvidere kraftigt afstand for enhver påstand om at han skulle have kontaktet DR's medarbejdere telefonisk. Denne udtalelse står helt for Kenneth Plummers egen regning. Lars beder mig endvidere lægge vægt på at han personligt tager stor afstand for at forfølge personer personligt idet dette strider kraftigt mod det værdigrundlag han bekender sig til.
Lars vil vende tilbage engang omkring midnat med sine personelige kommentarer til sagen.
Plummer, hop i havet.
DIN medarbejder, en licensmand, stod stadig i MIN indkørsel, gloede ind af MIT køkkenvindue og råbte at jeg skulle betale licens, til trods for at jeg ER afmeldt for lang tid siden.
I har fået lov til at kigge ind af folks vinduer, hvor trygt synes du selv det lyder???
Jeg kan jo ikke vide om det er en hjemmerøver eller en DR mand, vel??
Hvad nu, hvis min knægt på 12 er alene hjemme og der står en mand og lurer ind af vinduet, hvad tror du så, der sker??
Det skal jeg fortælle dig, der ryger 4 hunde ud i indkørslen og jeg håber eddermane din DR mand kan løbe hurtigt.
Jeg kan jo ikke vide om det er en hjemmerøver eller en DR mand, vel??Kartoffel/kartoffel... Hvad er forskellen? ;-)
Under alle omstændigheder er vindueskikkeri forbudt, det gælder selvfølgelig også D(D)Rs pamper-lakajer.
Lidt leg med google afslører:
Lotte Boas; leder licenskontorets kampagner.
Christian Sonnefeld Jørgensen; juridisk konsulent, DR Juridisk Politisk Sekretariat
Hvis det er OK at gå efter Plummer for han er direktør, så er de to andre også legitime mål for ikke-truende korrespondance på privatadressen.
Lotte Boas; leder licenskontorets kampagner.
Christian Sonnefeld Jørgensen; juridisk konsulent, DR Juridisk Politisk Sekretariat
Hvis det er OK at gå efter Plummer for han er direktør, så er de to andre også legitime mål for ikke-truende korrespondance på privatadressen.
Servicemeddelelse
Afmeld din licens her
http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm
Afmeld din licens her
http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm
Er der nogen her, der ved hvilke officielle beføjelser DR's licens kontrollører har i følge licensloven ?
Må de kigge ind ad vinduer ? Lytte ved døren ? Tvinge sig adgang ?
Må de kigge ind ad vinduer ? Lytte ved døren ? Tvinge sig adgang ?
Så det er bare surt for fattigrøvene der ikke kan forskanse sig bag mure og hegn.
Smithers, release the hounds
Smithers, release the hounds
Nogen der kender lovteksten ??
"Er der nogen her, der ved hvilke officielle beføjelser DR's licens kontrollører har i følge licensloven ?
Må de kigge ind ad vinduer ? Lytte ved døren ? Tvinge sig adgang ?"
BEK nr 436 af 04/06/2009
"Bekendtgørelse om licens"
§ 28 i kapitel 5 ("Oplysningspligt, bødebestemmelser og licensinspektører m.v.")
http://https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=124994#K5
"Bekendtgørelse om licens"
§ 28 i kapitel 5 ("Oplysningspligt, bødebestemmelser og licensinspektører m.v.")
Stk. 1. Licensinspektører ansat af DR kan i forbindelse med kontrol som angivet i stk. 1 [i § 23, red.] tilmelde en husstand eller virksomhed m.v. som licenspligtig, hvis det konstateres, at husstanden eller virksomheden m.v. er indehaver eller bruger af et licenspligtigt apparat.De skal samtidig oplyse en myndig person fra husstanden om, at de har konstateret licenspligtige apparater (dvs., de kan ikke bare tilmelde dig og tage hjem igen).
Stk. 2.Licensinspektørers adgang til efter stk. 1 at opsøge udvalgte husstande eller virksomheder strækker sig alene hen til husstandens eller virksomhedens m.v. dør. Licensinspektørerne vil ikke kunne overskride dørtærskelen eller komme indenfor. Licensinspektøren har adgang til atkunne betræde et fællesareal, f.eks. en kollegiegang eller en fælles opgang i en ejendom med flere lejligheder/værelser, med henblik på at kunne besøge udvalgte husstande og virksomheder.
Stk. 3.Konstatering af licenspligt, jf. stk. 1, kan ske ved licensinspektørens observation af licenspligtige apparater i husstanden eller virksomheden m.v., herunder hvis inspektøren observerer et apparat gennem vinduer synlige fra den offentligt tilgængelige adgangsvej til husstanden eller virksomheden m.v. eller fra indgangsdøren til ejendommen. Herudover kan et licenspligtigt apparat konstateres ved, at licensinspektøren fra indgangsdøren til ejendommen kan høre tydelig lyd fra en udsendelse, hvis indhold og udsendelsestidspunkt efterfølgende kan verificeres.
http://https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=124994#K5
Mange tak , Skjøtt..
Betyder dette indkørselen til en villa ? De kan kigge ind i badeværelset-vinduet efter clockradioer.. Nice job !
Betyder dette indkørselen til en villa ? De kan kigge ind i badeværelset-vinduet efter clockradioer.. Nice job !
"hvis inspektøren observerer et apparat gennem vinduer synlige fra den offentligt tilgængelige adgangsvej til husstanden"
Tak til Martin Rytter for linket til Lars Kragh Andersens nytårstale. Lars er en moderne dansk frihedshelt med stor humoristisk sans. Det er fantastisk, at han tør.
-"som går på arbejde fra 9 til 16 og passer deres arbejde".
WFT!!! 32,5 timers arbejdsuge? Hvorfor strejker de ikke?
WFT!!! 32,5 timers arbejdsuge? Hvorfor strejker de ikke?
Det er mig der er Lars Kragh Andersen og som sådan sagens hovedperson og jeg vil derfor gerne have lov til at forsvare mig imod de meget meget grove beskyldninger som Generaldirektør Kenneth Plummer er fremkommet med.
Jeg vil starte med at understrege, at jeg aldrig på noget tidspunkt i hele forløbet har haft telefonisk kontakt med nogen hos DR. Jeg har aldrig ringet til hverken DR som virksomhed eller til privatpersoner ansat i virksomheden. Dette er fuldstændig i strid med sandheden.
Jeg HAR ved en håndfuld lejligheder sendt indkrævninger, der blev sendt til min privatadresse tilbage til Lotte Boas, Kenneth Plummer og Christian Sonnefeld Jørgensens privatadresser, men jeg har ALDRIG truet dem. Blot sendt brevene tilbage til dem der havde udført dem - som aktivistisk virkemiddel. Det drejer sig om måske 5 indkrævninger.
At jeg har kontaktet dem "i privaten" kan man mene om hvad man vil og måske også mene at det er til stregen eller endda over. Men jeg mente at det stod i forhold til hvad man som borger bliver udsat for af DR's nidkære licensafdeling, der ikke kun sender ting hjem til én, men sandelig også kommer og lurer ind af ens vinduer og opsøger på privatadressen. Jeg har kun sendt breve og aldrig truet i dem.
Jeg vedkender blankt, at jeg har belastet DR's licensafdeling med henvendelser og en del aktindsigter, men jeg vil meget gerne have konkretiseret hvordan jeg skulle have truet stakkels damer i licensafdelingen, så de ikke turde gå hjem om aftenen. Intet ligger mig mere fjernt.
Jeg vil mene, at Kenneth Plummers beskyldninger imod min person kan falde ind under straffelovens bestemmelser om injurier og æreskrænkelser og jeg vil følge op på denne vinkel på mandag.
Helt til slut giver det slet ikke mening, at hvis Kenneth Plummer har ret, så burde jeg forlængst være meldt til politiet - trusler er en meget alvorlig sag.
Med venlig hilsen
Lars Kragh Andersen
Jeg vil starte med at understrege, at jeg aldrig på noget tidspunkt i hele forløbet har haft telefonisk kontakt med nogen hos DR. Jeg har aldrig ringet til hverken DR som virksomhed eller til privatpersoner ansat i virksomheden. Dette er fuldstændig i strid med sandheden.
Jeg HAR ved en håndfuld lejligheder sendt indkrævninger, der blev sendt til min privatadresse tilbage til Lotte Boas, Kenneth Plummer og Christian Sonnefeld Jørgensens privatadresser, men jeg har ALDRIG truet dem. Blot sendt brevene tilbage til dem der havde udført dem - som aktivistisk virkemiddel. Det drejer sig om måske 5 indkrævninger.
At jeg har kontaktet dem "i privaten" kan man mene om hvad man vil og måske også mene at det er til stregen eller endda over. Men jeg mente at det stod i forhold til hvad man som borger bliver udsat for af DR's nidkære licensafdeling, der ikke kun sender ting hjem til én, men sandelig også kommer og lurer ind af ens vinduer og opsøger på privatadressen. Jeg har kun sendt breve og aldrig truet i dem.
Jeg vedkender blankt, at jeg har belastet DR's licensafdeling med henvendelser og en del aktindsigter, men jeg vil meget gerne have konkretiseret hvordan jeg skulle have truet stakkels damer i licensafdelingen, så de ikke turde gå hjem om aftenen. Intet ligger mig mere fjernt.
Jeg vil mene, at Kenneth Plummers beskyldninger imod min person kan falde ind under straffelovens bestemmelser om injurier og æreskrænkelser og jeg vil følge op på denne vinkel på mandag.
Helt til slut giver det slet ikke mening, at hvis Kenneth Plummer har ret, så burde jeg forlængst være meldt til politiet - trusler er en meget alvorlig sag.
Med venlig hilsen
Lars Kragh Andersen
Plommer prøv lige at læs dine udsagn!
Sådan!
Kan du ikke se at der er et eller andet der ikke hænger sammen?
Nu skal jeg hjælpe dig:
Jeg kan ikke vurdere om Lars chikanere dine medarbejdere, men hvis det er tilfældet burde det være en smal sag at stoppe ham:
1. nemmeste løsning er at bede IT afdelingen filtrere hans Email
2. Politi anmelde ham, da han er i politiet vil han hurtigt stoppe
Jeg forstår ikke hvorfor at den omstændighed at Lars spammer skulle medføre at jeres advokat stopper en facebook site??? Det er jo det samme som at sige at vi andre 18.000 fan af denne site også spammer her kan jeg med det samme frikende mig selv jeg har ikke sendt en Email til jer.
Så konklusionen må være:
DRs advokat har misforstået opgaven og burde fratages jobbet, istedet burde i politi anmelde Lars. Imedens protestere vi videre ;-)
Sådan!
Kan du ikke se at der er et eller andet der ikke hænger sammen?
Nu skal jeg hjælpe dig:
Jeg kan ikke vurdere om Lars chikanere dine medarbejdere, men hvis det er tilfældet burde det være en smal sag at stoppe ham:
1. nemmeste løsning er at bede IT afdelingen filtrere hans Email
2. Politi anmelde ham, da han er i politiet vil han hurtigt stoppe
Jeg forstår ikke hvorfor at den omstændighed at Lars spammer skulle medføre at jeres advokat stopper en facebook site??? Det er jo det samme som at sige at vi andre 18.000 fan af denne site også spammer her kan jeg med det samme frikende mig selv jeg har ikke sendt en Email til jer.
Så konklusionen må være:
DRs advokat har misforstået opgaven og burde fratages jobbet, istedet burde i politi anmelde Lars. Imedens protestere vi videre ;-)
Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad der er sket og mon ikke at begge parter pynter lidt på sandheden. Jeg er meget imod at vi skal betale licens og jeg synes også at Plummer virker en anelse børnesur i hans svar. Det kan godt vise sig at han er gået over stregen med hans udtalelser om Lars og så er han da formentligt tæt på en fyring. Hvis DR virkelig har fået en del mindre venlige henvendelser, så ved han jo reelt ikke om det er fra Lars. Det kan jo sagtens være at der er andre som har henvendt sig på samme måde og så skal Plummer ikke komme med de beskyldninger imod Lars når han ingen beviser har.
Når det er sagt, så synes jeg også at vi skal erkende at Lars og co måske er gået over stregen. Når autonome og diverse andre fra venstrefløjen laver ballade, så er det verdens undergang, men når Lars og co gør det, så er de lige pludselig frihedskæmpere. Det er selvfølgelig svært at vurdere om de er gået over stregen, men jeg synes ihvertfald at de er tæt på. At sende post/kontakte personer privat er ret grænseoverskridende og det kan let tolkes forkert. Jeg må ihvertfald indrømme at jeg nødigt ville have at folk som var utilfredse med et eller andet på mit arbejde begyndte at kontakte mig i privaten. Ligemeget hvordan det nu er skrevet/foregået, så er det altså ikke særlig rart når den grænse overskrides. Der kan også hurtigt ske misforståelser, især på skrift og meget kan man sige om DR, men medarbejderne passer jo bare det job de er blevet sat til. Hvis man skulle kontakte nogle, så er det politikerne. Man kontakter jo heller ikke buschaufføren hvis man er utilfreds med buskøreplanen.
På den anden side er det dog godt at vi får lidt mere debat om licensen, på den anden side er vi ved at dreje debatten over på noget lidt andet end hvad det oprindeligt handlede om. Derudover så skal folk bestemme sig. Personligt synes jeg at det er fint med lidt civil ulydighed hvis man er utilfreds med noget, så længe det gælder for alle parter og det ikke er alt for ekstremt. Næste gang en flok demonstranter sætter sig foran politiet skal man måske ikke være så hurtig til at kalde dem tosser :)
Når det er sagt, så synes jeg også at vi skal erkende at Lars og co måske er gået over stregen. Når autonome og diverse andre fra venstrefløjen laver ballade, så er det verdens undergang, men når Lars og co gør det, så er de lige pludselig frihedskæmpere. Det er selvfølgelig svært at vurdere om de er gået over stregen, men jeg synes ihvertfald at de er tæt på. At sende post/kontakte personer privat er ret grænseoverskridende og det kan let tolkes forkert. Jeg må ihvertfald indrømme at jeg nødigt ville have at folk som var utilfredse med et eller andet på mit arbejde begyndte at kontakte mig i privaten. Ligemeget hvordan det nu er skrevet/foregået, så er det altså ikke særlig rart når den grænse overskrides. Der kan også hurtigt ske misforståelser, især på skrift og meget kan man sige om DR, men medarbejderne passer jo bare det job de er blevet sat til. Hvis man skulle kontakte nogle, så er det politikerne. Man kontakter jo heller ikke buschaufføren hvis man er utilfreds med buskøreplanen.
På den anden side er det dog godt at vi får lidt mere debat om licensen, på den anden side er vi ved at dreje debatten over på noget lidt andet end hvad det oprindeligt handlede om. Derudover så skal folk bestemme sig. Personligt synes jeg at det er fint med lidt civil ulydighed hvis man er utilfreds med noget, så længe det gælder for alle parter og det ikke er alt for ekstremt. Næste gang en flok demonstranter sætter sig foran politiet skal man måske ikke være så hurtig til at kalde dem tosser :)
Det er da helt absurd at sammenligne Lars med de autonome. De autonomes aktioner er baseret på vold, Lars' aktioner er baseret på breve og emails, samt at nægte at betale licens. Hvis Lars havde kastet med brosten mod DRs medarbejdere, så ville opbakningen til ham være lige så lille som den er til de autonome.
De autonomes mål er at tilrane sig noget, der ikke tilhører dem, uden at betale for det.
Lars' mål er at forhindre andre i at tilrane sig noget, der ikke tilhører dem.
En stol og en elefant har begge fire ben (sædvanligvis), men det er ikke ensbetydende med, at en stol er et dyr.
Lars' mål er at forhindre andre i at tilrane sig noget, der ikke tilhører dem.
En stol og en elefant har begge fire ben (sædvanligvis), men det er ikke ensbetydende med, at en stol er et dyr.
CA, sikke en gang apparat-lefleri, du lukker ud.At sammenligne en voldelig organisation, der kun vil smadre politibetjente, gamle hyggelige stræder og gader og selvstændige næringsdrivendes butikker, med en mand, der ved Post Danmarks hjælp returnerer 5 breve, er komplet statshykleri.DR er en organisation, der vil tvinge alle og enhver til at betale til deres uønskede programmer, og den gør det ved at sende licensinspektører hjem til private menneskers adresser, hvor de står og ligger og kigger ind ad vinduer og brevsprækker og de går uden folks tilladelse ind i haverne for bedre at kunne spionere på folks private gøren og laden. Nu har de så ret til at tvangstilmelde folk til licensbetaling, uden at bevise noget som helst, og uden en dommerkendelse. Dertil kommer at DR Licens gentagne udsender falske regninger med rykkergebyr, strafrenter og trusler om voldsanvendelse. Endvidere er DR en trussel mod private virksomheder og deres ansatte, for de skal betale licens af arbejdspladsens lovpligtige PC-er med påtvungen internetforbindese, selv om disse udelukkende anvendes til administrative opgaver samt til indberetning af moms, skat og andre afgifter og oplysninger, som staten kræver. Virksomhederne skal også fratrække skat fra de ansattes løn for de arbejdsredskaber, arbejdsgiveren stiller til rådighed for dem, så de af og til kan arbejde hjemme. Når DR breder sig, er det fordummelse og middelalder, der oversvømmer nationen.Som om, danske erhvervsvirksomheder ønsker at betale de ansatte løn for at se DRs programmer i arbejdstiden! Det er fyringsgrund; men i DRs ansatte er så indbildske, at de tror på det. Danmarks Radio er en fornærmelse mod enhver, der kan tænke selv. Og så lige det med metoderne igen.Er det ikke DR, der gang på gang har brugt skjult kamera i folks private hjem og i folks private virksomheder?DR opfatter sig som en gudgiven overmagt, alle vi undersåtter bare har at adlyde.Folk, der elsker frihed, bryder sig ikke om det. Du, CA, elsker den slags.
Det ville være rart hvis niveauet kunne hæves bare en lille smule inden man bliver beskyldt for både det ene og det andet. Jeg skriver, hvad jeg vil mene er et relativt nuanceret indlæg og så bliver jeg ellers bare beskyldt for at hade frihed. Det er
Den opmærksomme læser vil også se at jeg med vilje skriver "...civil ulydighed og næste gang en flok demonstranter sætter sig foran politiet...". Det er altså ikke de stenkastende og voldelige autonome jeg snakker om, men dem som bruger civil ulydighed som middel. At kaste med sten kan næppe betegnes som civil ulydighed.
Derudover mener jeg da at der er et vist sammenligningsgrundlag mellem de autonome og/eller demonstranter som bruger civil ulydighed og så Lars og Co. Selvfølgelig er Lars og Co metoder milde og langt fra så ekstreme som det at sætte sig foran politiet og spærre vejen, men i bund og grund bunder det begge i at de er utilfredse med den nuværende lovgivning eller noget der er bestemt oppefra. Man kan vel også sige at ungdomshusbrugerne mener at ungdomshuset tilhørte dem og at staten/faderhuset derfor tilraner sig noget som ikke er deres, ligesom vi føler når vi skal betale licens. Igen er begge dele imod loven, men forskellen er bare at vi er enige i det ene og ikke i det andet.
Nu prøvede jeg selvfølgelig også bare at nuancere debatten lidt, især angående hvad der kan tolkes som chikane, men det gik åbenbart over hovedet på folk.
btw. det er blevet lidt sådan at hvis ens indlæg ikke starter med fuck de røde(eller i dette tilfælde fuck Plummer), så bliver man hurtigt beskyldt for det ene eller det andet. Det er lidt sørgeligt at niveauet på 180grader nogle gange ikke er højere end EB nationen. Og ja, det er til dem som må føle sig truffet, i ved godt hvem i er :)
Den opmærksomme læser vil også se at jeg med vilje skriver "...civil ulydighed og næste gang en flok demonstranter sætter sig foran politiet...". Det er altså ikke de stenkastende og voldelige autonome jeg snakker om, men dem som bruger civil ulydighed som middel. At kaste med sten kan næppe betegnes som civil ulydighed.
Derudover mener jeg da at der er et vist sammenligningsgrundlag mellem de autonome og/eller demonstranter som bruger civil ulydighed og så Lars og Co. Selvfølgelig er Lars og Co metoder milde og langt fra så ekstreme som det at sætte sig foran politiet og spærre vejen, men i bund og grund bunder det begge i at de er utilfredse med den nuværende lovgivning eller noget der er bestemt oppefra. Man kan vel også sige at ungdomshusbrugerne mener at ungdomshuset tilhørte dem og at staten/faderhuset derfor tilraner sig noget som ikke er deres, ligesom vi føler når vi skal betale licens. Igen er begge dele imod loven, men forskellen er bare at vi er enige i det ene og ikke i det andet.
Nu prøvede jeg selvfølgelig også bare at nuancere debatten lidt, især angående hvad der kan tolkes som chikane, men det gik åbenbart over hovedet på folk.
btw. det er blevet lidt sådan at hvis ens indlæg ikke starter med fuck de røde(eller i dette tilfælde fuck Plummer), så bliver man hurtigt beskyldt for det ene eller det andet. Det er lidt sørgeligt at niveauet på 180grader nogle gange ikke er højere end EB nationen. Og ja, det er til dem som må føle sig truffet, i ved godt hvem i er :)
Jeg synes netop divergerende meninger er stærkt fremtrædende her på 180grader, og det er bestemt ikke kun højre side af sagen, der generelt bliver fremlagt. Men det er selvfølgelig blot min mening.
Du må dog berede dig på at møde en del modstand, når du angriber Lars' metoder ved at sammenligne dem med de autonomes, for mange af os føler stærkt for sagen.'
Jeg bliver træt ved tanken om at nedskrive forskellene på kampen mod licens og kampen for underkendelse af flygtningenævnets afgørelser.
I denne konkrete situation synes JEG hvertfald at Kenneth Plummers lovbrud med injurier er langt værre end Lars' lovbrud ved licensnægtelse.
Du må dog berede dig på at møde en del modstand, når du angriber Lars' metoder ved at sammenligne dem med de autonomes, for mange af os føler stærkt for sagen.'
Jeg bliver træt ved tanken om at nedskrive forskellene på kampen mod licens og kampen for underkendelse af flygtningenævnets afgørelser.
I denne konkrete situation synes JEG hvertfald at Kenneth Plummers lovbrud med injurier er langt værre end Lars' lovbrud ved licensnægtelse.
Hej, CA!Du skriver bl. a.: ”…meget kan man sige om DR, men medarbejderne passer jo bare det job de er blevet sat til…”Nej. De fortolker ethvert regelsæt helt derud, hvor de tror, at de har lov til at gå ind i folks private haver uden dommerkendelse, det er en klar overtrædelse af Grundlovens sikring af boligens ukrænkelighed. Offentligt ansatte i en magtbastion som DR er ikke en lille flok ”stakkels piger”. De er STASI-artige magtmisbrugere, og DRs ulovligheder bliver i denne debat dokumenteret igen og igen. Alle, der ønsker at leve i frihed, er nødt til at være på vagt mod statens overgreb. Staten, og herunder DR, er den største trussel mod folks liv og velfærd.Du har fuldstændig ret i, at det er OK. med fredelige sit-down-demonstrationer. Jeg tror faktisk, at alle tænker sig om en ekstra gang, når man ser masseanholdelser af borgere, det kunne jo også være folk, der ikke har foretaget sig ulovligheder, almindelige mennesker på vej hjem fra arbejde; man kunne jo også let selv havne i et område med gadekampe mellem politi og venstrefløjens uniformerede voldskorps, men til gengæld så skriver du også om, at :”…Det er altså ikke de stenkastende og voldelige autonome jeg snakker om...”Det gør du da her: ”….Når autonome og diverse andre fra venstrefløjen laver ballade, så er det verdens undergang, men når Lars og co gør det, så er de lige pludselig frihedskæmpere. Det er selvfølgelig svært at vurdere om de er gået over stregen, men jeg synes ihvertfald at de er tæt på. At sende post/kontakte personer privat er ret grænseoverskridende og det kan let tolkes forkert….”Du sammenligner kast af antændte benzinflasker mod levende mennesker samt dræbende brosten med at Lars sender 5 breve med Post Danmark.CA:”…Det ville være rart hvis niveauet kunne hæves bare en lille smule...”Igen er vi enige, CA. Du kan begynde nu.
Plummers bekymrede jammer lyder som en røverhistorie, som en hysterisk overdrivelse med det formål at sværte den person han ikke kan lide.
Det lyder også lusket, at al denne "chikane" ikke nævnes med et ord indtil nu. Mon ikke det er et kællinge-hysteri opfundet af Plummer til formålet?
Det lyder også lusket, at al denne "chikane" ikke nævnes med et ord indtil nu. Mon ikke det er et kællinge-hysteri opfundet af Plummer til formålet?
Utroligt at Plummer vil synke så lavt.
Du skal være logget ind for at kommentere artikler. Du kan logge ind her!
Flere artikler fra Politik
Dokumentation: Her er Thorning-Schmidts emails
Udgivet for 2 timer og 6 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 11:57 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: jp.dk
Endnu en Helle-løgn
Udgivet for 5 timer og 42 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 07:32 til Boblere af Klaus Riisberg
Kilde: ekstrabladet.dk
Folketingskadidat søges
Udgivet for 1 time og 58 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 12:01 til Boblere af KentHedemann
Thornings “Tobleroneaffære” - Jarl Cordua
Udgivet for 1 time og 56 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 11:18 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: jarlcordua.dk
Thorning afbryder sin ferie
Udgivet for 28 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 14:03 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: nyhederne.tv2.dk
Asger Aamund: Hvem skal vogte vogterne, når fårene er tilfredse med at være får?
Udgivet for 15 timer og 9 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 23:25 til Boblere af Afskaf skatten
Kilde: berlingske.dk
DF kræver Thorning-sag hastebehandlet - Politik
Udgivet for 45 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 13:17 til Boblere af Bon Vivant
Kilde: berlingske.dk
Thorning lyver igen
Udgivet for 15 timer og 49 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 22:43 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: bt.dk
Ole Sohn styrkes fra dag til dag i "Rød Stue"
Udgivet for 1 time og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 12:04 til Boblere af Andreas Hastrup.
Kommentatorer: Hvor er Brian Mikkelsen og co.?
Udgivet for 5 timer og 45 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 08:01 til Boblere af Ole Birk Olesen
Kilde: berlingske.dk
En politiker er valgt til tjeneste ikke selvberigelse
Udgivet for 1 time og 48 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 11:19 til Boblere af ole buchardt olesen
» Island bliver vanskelig at få på krogen - blogs.berlingske.dk
Udgivet for 40 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 12:19 til Boblere af Otto Kjærgaard
Thorning gentog vildledning i skattesag - Politiken.dk
Udgivet for 16 timer og 4 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 22:27 til Boblere af skjold
Kilde: politiken.dk
"Det er fagforeningerne der har ødelagt Danmark!"
Udgivet for 18 timer og 24 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 20:04 til Boblere af Carl Andersen
Information med sørgerand - Svimlende svækket Thorning-Schmidt
Udgivet for 15 timer og 21 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 23:08 til Boblere af Afskaftopskattennu
Kilde: information.dk
Ekstra Bladet - Thorning ejer stadig huset alene
Udgivet for 4 timer og 47 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 08:35 til Boblere af Ukendt
Kilde: ekstrabladet.dk
Nedlæg Ligestillingsministeriet!
Udgivet for 14 timer og 57 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 22:58 til Boblere af Einer T. Ludvigsen
Kilde: berlingske.dk
Hvor længe kan det holde i Frankrig?
Udgivet for 15 timer og 12 minutter siden i Politik
Tilføjet 29/07 23:18 til Boblere af Winston Smith
Kilde: blogs.jp.dk
Hovsa-Helle
Udgivet for 3 timer og 51 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 07:29 til Boblere af Rikki Tholstrup Jørgensen
Kilde: bt.dk
900.000 timer går til spilde i politiet
Udgivet for 13 timer og 13 minutter siden i Politik
Tilføjet 30/07 00:22 til Boblere af skjold
Kilde: jp.dk
|
Om Ole Birk Olesen Redaktør og medejer af 180Grader.dk. Født og opvokset på en gård ved Agerskov i Sønderjylland i 1972, nu bosiddende i København. Uddannet... Se Ole Birk Olesens profil eller Følg Ole Birk Olesen |
Klummer
|
|
Den pengepolitiske galskab Tilføjet 30/07 12:43 af Henrik Ræder Clausen |
|
|
Hvad nu hvis...? V og K fik 90 mandater: Ville de så føre borgerlig politik? Tilføjet 28/07 18:22 af Torben Mark Pedersen |
|
|
All inclusive – Nej tak! Tilføjet 28/07 15:36 af Laura Lindahl |
|
|
Narkobekæmpelse i Københavns Politi Tilføjet 28/07 14:00 af Lars Kragh Andersen |
|
|
Konservatives vej ud af krisen Tilføjet 28/07 12:17 af Torben Mark Pedersen |
| Flere klummer | |

Bookmarklet


181 dage siden -